شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
شوشان - محمد شریفی:

به خیل عظیم لشکر نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر ایران پهناور که با عشق خدمت و قصد قربت و کمک به همنوع و عمران و آبادانی شهر و دیار و قصبه پا به میدان رقابت نهاده و بر امثال بنده منت گذاشتند که بی مزد و بی منت در حد وسع و توانشان خدمت کنند، عرض سلام و تشکر و امتنان و سپاس دارم، الهی سایه تان مستدام و جد و جهدتان پرتوان...
اما از محضرتان یک خواهش کوچولو دارم، حال که ویروس منحوس کرونا ،دید و بازدید و کارناوال و پوستر و ساز و تشمال و سخنرانی های آتشین را عملا کان لم یکن کرده است و قرعه ی فال را به دامن فضای مجازی و شبکه های اجتماعی انداخته است.

متاسفانه فضای مجازی در کشور ما فرهنگ سازی نشده است ، هرکس به سلیقه و میل خود در هر ساعت و ثانیه ای که هوس بکند، پیامی را ارسال می کند، بعضی از افراد بدون آنکه محتوای ارسالی را تا آخر بخواند، نخوانده آن را برای دیگران فوروارد می کند.

با اعلام تاییدی نامزدهای انتخاباتی شهر و روستا ، بازار مکاره فضای مجازی به شدت گرم شده است و کاندیداهای شهر و روستا در تشکیل گروهها و کانال ها در شبکه های مجازی وارد رقابت های نفس گیر شده اند و در این راستا بیشترین آسیب به افرادی تحمیل می شود که هم اجتماعی و سرشناس هستند و هم  محجوب به حیا و به نحوی از انحا سطح توقعات و انتظارات خارج از شمول و حدود از آنها بسیار بالاست ، دوستی می گفت :خیل زیادی از نامزدهای محترم چه در اهواز و چه در دیار و زادگاه و شهرستان های دیگر من را عضو گروههای واتساپی کرده اند، مثلا فلان کاندیدا ده کانال واتساپی تشکیل داده و در هر ده کانال من را به عضویت اجباری در آورده است، دوست مذکور برای انکه ادعایش را برایم اثبات بکند،گوشی اش را روشن کرد و بدست من داد.

گوشی اش مربوط به عهد عتیق بود،بعد از چندین دقیقه با کندی بالا آمد، علی برکت الله، رگباری مثل لشکر ابرهه سیل پیام ها باریدن گرفت ...  بدون آنکه پیامی خوانده بشود، هنگ کرد، گوشی اش را تحویلش دادم و تا حدودی عمق ماجرا برایم آشکار شد،آن دوست چند ین بار گوشی مذکور را  خاموش روشن کرد،و پیغام  ارور زد، که کفگیر حافظه به ته دیگ خورده است.

ایشان برای سامان گرفتن گوشی بخش وسیعی از پیام ها را ناخوانده پاک کرد. اما چه فایده صدتا پاک می کرد ، سیصد تا جایگزین می شد.

من هم کنجکاو شدم ، بعد از عملیات پاک سازی که نزدیک به یک ساعت به درازا کشید، ته مانده ی پیام های مربوط به کارزا انتخاباتی داوطلبین محترم را در حد کفایت با هم مرور کردیم ،این پیام ها عموما مشتمل بود بر انواع استیکرهای گل و بلبلی و عرض خوشامد گویی های چاشنی دار  به تک تک حاضران همراه با سایر تعارفات انتخاباتی.... غرض از این شرح مطول این است که عجالتا عرض نمایم، زیاده روی و افراط ها و تکرار و مکررات پیام های سرگردان و بی هدف ضمن آنکه نوعی آلودگی است،عملا ارتباط تلفنی دیگران را هم مختل می کند.

البته این توضیح را هم  عرض نمایم ، بعضی از نامزدها واقعا مراعات احوال می کنند ، ۲۲ ساعت گروه را یک طرفه می کنند و ۲ ساعت مشخص و مقرر را  تبادل اندیشه برای اعضا با مدیریت یک ادمین حرفه ای مهیا می کنند ،که کارشان قابل قبول و قابل تقدیر است. سخن من با آنهایی است که تمام ۲۴ ساعت خدا رگباری پیام ارسال می کنند.

پیشنهاد من این است ، بجای تشکیل گروه ، لیست انتشار تشکیل بدهند، رزومه و اهداف و برنامه هایشان ن را از طریق لیست انتشار به دوستان خود ارسال کنند، اگر هم گروه تشکیل می دهید سعی کنید در حد دو ساعت تبادل اندیشه کنید.

زیاده روی و افراط در تبلیغات نتیجه معکوس دارد. هیچ منظور و  فرد خاصی مد نظر من نیست، آنچه عرض کردم کلی است و مخاطبان من تمام نامزدهای محترم شوراهای اسلامی در سراسر کشور است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار