شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
رییس هیات کشتی خوزستان گفت: یکی از اولویت های ما در کشتی استان، استعدادیابی، توسعه و احیای کشتی آزاد است و در این راه به کمک سایر ارگان ها نیاز داریم.

احمد عبدالخانی بیان کرد:در سال‌های گذشته توجه چندانی به کشتی آزاد خوزستان نشده و در این بخش رشد چندانی نداشته‌ایم لذا یکی از برنامه‌های ما توسعه و ارتقای سطح کشتی آزاد است.

وی افزود: بخش استعدادیابی یک رکن اساسی در توسعه هر رشته ورزشی است و اگر در این بخش به خوبی کار شود، می‌توان استعدادهای استان را شناسایی و آموزش لازم را در اختیار آنها قرار داد.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: قرار است با همکاری صدا و سیمای استان یک برنامه تخصصی با استفاده از تمام پیشکسوتان و کشتی گیران از شبکه استانی پخش شود تا مشکلات کشتی استان بررسی شود.

وی با بیان اینکه ۲۱ کشتی گیر خوزستانی با تشخیص کادر فنی تیم ملی در رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی به روی تشک می‌روند افزود: در وزن ۵۵ کیلوگرم محمد حسینوند و احمدرضا ناصرپور،  در وزن ۶۰ کیلوگرم پویا ناصرپور، مهرداد مردانی، میلاد رضانژاد، امیرحسین خونساری و عارف محمدی، در وزن ۶۳ کیلوگرم نیز امید احمدی و در وزن ۶۷ کیلوگرم محمد الیاسی، کرامت عبدولی و شاهین بداغی برای ایران به میدان می‌روند.

عبدالخانی ادامه داد: در وزن ۷۲ کیلوگرم حامد تاب و رضا ساکی، در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز محمد شربی نیازی، علیرضا مهمدی و مسعود کاووسی، در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری و سعید کریمی زاده، در وزن ۹۷ کیلوگرم حامد عبدولی و آرمان علیزاده و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم سعید حسین پور به عنوان کشتی گیران خوزستانی در این رقابت ها حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کشتی گیران تیم ملی در این رقابت ها از ورزشکاران خوزستانی هستند افزود: خوزستان قطب کشتی فرنگی کشور است به همین دلیل اعضای شورای فنی تیم‌های ملی تشخیص دادند که در بیشتر اوزان از کشتی گیران خوزستانی در این رقابت ها استفاده کنند.

رییس هیات کشتی خوزستان با بیان اینکه رقابت‌ های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی ۲۹ اردیبهشت امسال با حضور کشورهای صاحب نام کشتی در تهران برگزار خواهد شد گفت: در برخی از اوزان، کشتی گیران خوزستانی با توجه به تجربه بالایی که دارند از شانس بالایی برای کسب نشان در این مسابقات برخوردار هستند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار