شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
استاندار خوزستان با بیان این‌که برای پژوهش باید از پژوهشگران متخصص و افرادی که علم این مسائل را دارند، استفاده شود، گفت: سازمان جهاد دانشگاهی، دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری می‌توانند در این حوزه کمک کنند.


قاسم سلیمانی دشتکی در اولین کارگروه آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری سال ۱۴۰۰ که امروز (۲۸ اردیبهشت) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که باید پژوهش‌ها را با توجه به نیازهای استان انجام دهیم؛ به عنوان مثال بحث آب برای استان خوزستان بسیار مهم است.

وی افزود: مسائل اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارند؛ مسائلی مانند خودکشی، طلاق، شرارت و ... بسیار مهم هستند یا به عنوان مثال برخی از فرهنگ‌ها در زمان گذشته فرهنگ بسیار خوبی بودند مانند مراسمات دید و بازدید در عید فطر و نوروز که بسیار غنی و بی‌نظیر هستند اما اکنون با کرونا در تضاد هستند. چرا به فرهنگی که خوب یا بد است تعصب داریم؟ عید فطر با اقوام، شیوخ و بزرگان جلسه‌ای برگزار کردیم تا از دید و بازدیدهای عید جلوگیری شود. اما با این وجود درصد قابل توجهی رعایت نکردند. این به چه معناست؟

استاندار خوزستان با اشاره به یکی از آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: بالارفتن سن ازدواج و مجرد ماندن برخی افراد نیز باید آسیب‌شناسی و در پژوهشی بررسی شود. اگر پژوهش‌هایی  در حوزه اجتماعی وجود دارد، باید نتایج آن استنخراج شود و اگر وجود ندارد، باید پژوهش‌هایی در این حوزه صورت گیرد و نتایج آن در رسانه‌ها منتشر شود تا فرهنگسازی شود.

وی با تاکید بر این‌که پژوهش باید توسط متخصصان انجام شود، افزود: برای پژوهش باید از  پژوهشگران متخصص و افرادی که علم این مسائل را دارند، استفاده شود. سازمان جهاد دانشگاهی، دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری نیز می‌توانند در این حوزه کمک کنند. ما مجبور نیستیم چندین پژوهش را بنویسیم و بودجه را بین آن‌ها تقسیم کنیم که در نهایت نتیجه‌ای دربر نداشته باشد.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: اولویت‌های اصلی استان را باید تجمیع کنیم و ضرورت دارد در این حوزه پژوهش‌هایی را انجام دهیم. نتایج و مباحث را نیز در سطح جامعه ترویج دهیم و در سطح اجرایی اجرا کنیم. حتی این نتایج را در قالب دستورالعمل به شورای تامین ارائه دهیم. خواهش می‌کنم که مسائل اجتماعی نیز در اولویت موارد در نظر گرفته برای پژوهش قرار گیرند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار