شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: ۶۹۰ کودک مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در این بیمارستان بستری شدند و از این تعداد ۱۸ نفر جان باختند که همگی بیماری زمینه‌ای داشتند.

دکتر محسن علی سمیر روز چهارشنبه بیان کرد:روند مراجعه بیماران کرونایی به این بیمارستان نسبت به چند هفته گذشته کاهشی شده اما از مردم درخواست داریم ویروس کرونا را جدی بگیرند و همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: پیش از این ۱۷ کودک بیمار در بخش عادی و ۹ کودک در بخش آی سی یو این بیمارستان زیر مراقبت بودند که این تعداد اکنون به هشت کودک در بخش عادی و سه بیمار در بخش آی سی یو رسیده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مردم فکر می‌کنند با تغییر رنگ قرمز به نارنجی، شرایط متفاوت شده و دیگر نگران ابتلا به بیماری نیستند در حالی که تفاوت بین رنگ قرمز و نارنجی در ۲ تا ۳ بیمار بستری است لذا این رنگ بندی‌ها نباید باعث عادی انگاری شود.

علی سمیر با بیان اینکه آمار بیماران سرپایی کرونایی مراجعه کننده به این بیمارستان نسبت به ۲ هفته قبل کمتر شده ولی همچنان بیمار سرپایی داریم گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده متوجه شدیم که علت بیماری از خود بچه‌ها است و حتی این ویروس را به خانواده‌ها منتقل کرده‌اند.

وی افزود:حضور در دورهمی‌ خانوادگی، کوچه و پارک از عوامل ابتلای کودکان به این بیماری است و برخی مواقع مشاهده می‌شود که بچه‌ها، ماسک خود را با هم عوض می‌کنند که بسیار خطرناک است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امتحانات برخی پایه‌ها به صورت حضوری است و فاصله‌گذاری هنگام برگزاری امتحان آن طور که باید رعایت نمی‌شود، احتمال دارد که ۲ هفته بعد دوباره وارد وضعیت قرمز کرونایی شویم.

رییس بیمارستان ابوذر اهواز با بیان اینکه نباید تصور کرد که کودکان سالم درگیر ویروس کرونا نمی‌شوند گفت:کسانی که دچار مشکل ریوی می‌شوند شاید تا مدت ها با این مشکل روبه‌رو باشند.

علی سمیر افزود: خوشبختانه در زمینه کمبود تخت مشکلی نداریم اما دوست نداریم که شاهد ابتلای کودکان به کرونا باشیم.

مرکز آموزشی درمانی ابوذر اهواز، تنها مرکز تخصصی و فوق تخصصی اطفال است که به مردم استان خوزستان و استان‌های همجوار خدمت رسانی می‌کند.

هم اکنون ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان در حالت زرد کرونایی هستند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار