شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
شوشان - زمان بابادی شوراب:

بسمه تعالی

مدتی در ادارات رسم شده بود که افطاری می دادند و‌ هر مدیری که افطاری لاکچری تری می داد، مدعوین از ایشان بیشتر به خوبی یاد می کردند و بیشتر تعریف می کردند، یعنی کسی که مال تحت مسئولیت خود را به این طریق به مردم می داد، متدین تر بود/!//.

در یکی از این افطاری ها که خیلی لاکچری بود و‌ غذا و‌ مخلفات بسیار و‌ بصورت سلف سرویس تهیه شده بود، من هم شرکت داشتم، من چاق بودم و‌ در خوردن اتکاء به نفس بسیاری خوبی.  داشتم، اتفاقی حاج آقای لاغر و بلند باریکی  که باهم کمی شوخی داشتم دعوت شذه بود. ، درست آمد روبرویم نشست.

پیش خودم گفتم، بگذار کمی باهاش شوخی کنم‌. (بعضی وقت ها در سخنرانی هایش تکیه های بامزه می پراند)
پس از احوال پرسی و‌ خوش و بش، بهش گفتم حاج آقا امکانش هست ،
در خوردن افطاری با هم‌ مسابقه بدهیم؟

خندید گفت عزیز دل برادر روایت است طعام  را باید آهسته و‌ خوب جوید، بعد خورد، ولی در میزانش قبول!

من‌خودم‌ را برنده این مسابقه می دیدم و تند تند دو‌ پرس غذا خوردم ‌و ازش جلو‌ زدم و ‌او داشت می خورد، رسید دو‌ پرس بعد سه پرس بعد چهار تا پنج پرس پیش رفت و‌ بعد رفت سراغ زولبیا بامیه و سالاد و...

در پایان خوردنش دندان ها خلا کرد و گفت ببین تو یک شب به مال مفت رسیدی می خوری، من یک عمر دارم مال مفت میخورم، چطور می خواهی با من مسابقه بدی؟

واقعیت:
داشتم از کشور و‌ اتمام  منابع خدادادی آن ناامید می شدم، گفتم دولت روحانی هر چیزی در این سرزمین وجود داشت را تمام کرد و‌ ما امروز یک ایران لخت و‌ پَتی داریم، بخصوص  قرارداد با چین بزرگ‌ که بحثش در آمد که ناامیدِ ناامید شده بودم
و شب و روز قصه ام آینده مملکت بود و‌ فرزندان این مملکت که در آینده چطور بدون هیچ چیزی چگونه می توانند زندگی کنند؟

تا اینکه دیدیم‌ نزدیک ششصد نفر برای ریاست جمهوری کشورمان نامزد شدند،  *جالب اینکه در میان بیشتر این ها که در راس مملکت بوده و شرکت کرده بودند، خود یا برادر یا خواهر و یا داماد یا دختر برادر! و...شان دزد، اختلاس گر و‌ جاسوس وجود داشت و‌ مطمئن هستم که فک و‌فامیل آنها بدون حمایت این آقایان امکان این همه خلاف و ‌وطن فروشی را نداشتند.

مثلا کسی که معاون اول رییس جمهور بود در راس قوه مجریه  و‌ برادرش بزرگترین اختلاسگر ( ابر اختلاسگر)و‌ ساعت چند صد میلیونی به دست، برای توجیه کم‌ کاری و‌ پوشش خلاف های خود و دوستانش بیان می کند که من اجازه عوض کردن منشی خودم را هم‌ ندارم،  بعد آمده و‌ می خواهد رییس جمهور شود، آخر تو‌ با چه رویی آمدی ثبت نام کردی؟شما و‌ دوستانت مردم را چی فرض کردید؟که اینگونه گله وار برای غارت منابع این کشور ثبت نام کرده اید؟

نکته آخر:
معلوم است هنوز منابع معدنی، طبیعی و  خدادادی این مملکت تمام نشده که اینقدر آدم برای خلیفه الله شدن مردم صف کشیدند تا به بیت المال  دست درازی بهتر و‌ بیشتر داشته باشند و‌ فردا با ریختن یک اشک نمایشی جلوی دوربین ها شفاعت بگیرند.
بی خبری  بهشت است خدایا این نعمت را هم از ما گرفتی ، شکرت 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار