اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
شوشان: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، صادق نبودن مسئولان خوزستانی با یکدیگر را عامل عمده عقب ماندگی خوزستان معرفی کرد.

سید شکرخدا موسوی با بیان اینکه خوزستان به دلیل جنگ و سو مدیریتها از یک عقب ماندگی شدیدی رنج می برد، عنوان کرد: در عمل به دنبال منافع شخصی خود هستیم نه منافع مردم و به عنوان نماینده وقتی بخواهیم کوچکترین کمکی از سازمانی برای یک کار کوچک مثل برگزاری اردو بگیریم خون به دلمان می کنند.

وی افزود: ما به دنبال منافع مشترک نیستیم و تنها تامین منافع شخصی برایمان اهمیت دارد در حالی که استانهای دیگر مثل اصفهان که خاستگاه جناح چپ و راست کشور است همه برای دستیابی منافع استان خود کوتاهی نمی کنند.

اتحاد مسولان شرط پیشرفت

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که راهکار رفع این مشکل در استان چیست؟ تصریح کرد: درمان این است که مثلث قدرت یعنی نماینده ولی فقیه و نمایندگان مجلس خبرگان، نمایندگان مجلس و استاندار را دور هم بنشانیم. اگر خواهان نجات خوزستان و دلسوز مردم هستیم باید این کار اتفاق رخ دهد در غیر اینصورت عقب ماندگی استان از بین نمی رود.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به اینکه با هم بودن و وحدت مدیران در استان نشانه پیشرفت است، ادامه داد: تا زمانی که اتحاد و همبستگی از بالا شروع نشود خوزستان رنگ پیشرفت به خود نمی بیند.

90 میلیارد تومان اوراق مشارکت فاضلاب خوزستان

موسوی اضافه کرد: بودجه توسعه و عمران شهرستان حمیدیه در سال 91 به سه میلیارد تومان نمی رسید اما اکنون 12 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به اینکه کل اعتبارات پنج میلیارد تومان بود که هفته گذشته به 23 میلیارد تومان رسید، بیان کرد: اعتبارات تملک دارایی خوبی برای بهسازی شهری برای شهرداری اهواز دیده شده است به طوری که اوراق مشارکت 90 میلیارد تومانی برای بهسازی شبکه آب و فاضلاب خوزستان در نظر گرفته شده است.

بهره برداری از خط اول متروی اهواز تا پایان سال

وی از بهره برداری از خط اول متروی اهواز تا پایان سال خبر داد و گفت: اعتقادم بر این است که این کار عملی می شود و در صورت تحقق آن، قطار شهری اهواز پس از تهران در کشور منحصر به فرد می شود زیرا مترو نماد توسعه اهواز است.

لزوم لایروبی کارون

نماینده مردم اهواز در مجلس در بخش دیگری از سخنانش لایروبی رودخانه کارون را برای اهواز امری ضروری برشمرد که کار کم سابقه ای در دو سال گذشته برای آن صورت گرفته است.

به گفته موسوی در ساحل سازی کار بی سابقه ای صورت گرفته و ساحل سازی نیاز به سرازیری فاضلاب دارد و باید از لایروبی برای فضای سبز بهره گرفت.

وی در پاسخ به این سئوال که زیرساختهای حمل و نقل در خوزستان با مشکلاتی مواجه هستند، با بیان اینکه پیگیریهای زیادی در خصوص اصلاح وضعیت اصلاح حمل و نقل و جاده های استان در چهار سال گذشته شده است، اضافه کرد: در این مدت جاده اهواز – هفتکل و ایذه – چهارمحال و بختیاری 400 نفر کشته 0 4 هزار نفر هم مصدوم شده اند.

موسوی از دستور وزیر کشور برای ابلاغ اعتبار ساخت آزاد راه در خوزستان خبر داد و تصریح کرد: آزاد راه هفتکل به چهارمحال در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و آزاد راه اندیمشک نیزبه مناقصه گذاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساختهای حمل و نقل در خوزستان متعلق به زمان رضا شاه است، گفت: اگر بخواهیم توسعه ریلی در خوزستان رخ دهد باید مسیر اهواز - بندر امام– اندیمشک و اهواز و اهواز - بهبهان به سمت شیراز و اهوز – باغملک و ایذه به اصفهان راه آهن شود که این اوج توسعه ریلی است و درصورت دستور وزیر کشور در آینده مشکلات ریلی حل می شود.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مصطفا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
comment
0
0
comment آقای نماینده. خودت در گفته هایت صداقت داری؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار