شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
شوشان - علی عبدالخانی

برداشت از این ضرب المثل زمانی است که مقدمات یک عمل یا تصمیم با وعده های اغراق آمیز شروع اما بعداً مشخص می شود که همه آن مقدمات و وعده ها و قولها و قرارها توخالی و صرفاً به قصد تحقق یک منفعت صورت گرفته است.

اگر یکی از ملاکهای ارزیابی انسانها سخنان و مواضع آنها باشد، باید گفت که مرور مواضع و سخنان برخی از نامزدهای شورا (خصوصاً اهواز)، نمونه ی ضرب المثل " حوض و قورباقه " را برایمان تداعی می کند!

بعنوان مثال نمونه هایی را می شناسیم که در محیط شغلی خود بیشتر به یک عنصر خنثی و غیرِتاثیرگذار معروف هستند، همچنین پُست و جایگاه مدیریت خود را نه بدلیل شایستگیهای عملی و برتریهای علمی بلکه‌ با تبعیت محض از حلقه ها و‌ واسطه ها و بعضاً با توسل به دست بوسی ها و تقرب خواهیها تحصیل کرده اند اما امروز با جدا شدن از گذشته ی نادرخشان خود، دم از لزوم اصلاحات ساختاری در شهرداری و ضرورت تغییر چهره ی اهواز می زنند درحالیکه آنها جزیی از مشکلات مدیریتی شهرداری در سالهای گذشته و از جمله عوامل عقب ماندگی شهر به شمار می روند.

اینان بجای چرخشهای ۱۸۰ درجه ای و پنهان شدن پُشت عناوین غیرواقعی بهتر است برای مردم توضیح دهند که مشخصاً کدام گام ارزنده و قابل ذکر را به نفع شهر و شهروندان برداشته اند؟

نمونه های مذکور که سودای ورود به شورا را در سر می پرورانند بجای روی آوردن به شعارهای پوچ و تکراری به صراحت بگویند که کی و کجا در مقابل دستورات فرامقرراتی و برخلاف صلاح و صرفه شهرداری ایستاده اند؟ کجا پُست خود را بخاطرِ جانبداری از منافع شهرداری و مردم یا بدلیل اصطحکاک با منفعت جویان از دست داده اند؟ مگر می شود هم دست را بوسید و از مزایای آن بهره جست و هم این عمل را مذمت و تقبیح کرد؟

آری، این قبیل اشخاص ( به نسبت وزنِ شغلیشان ) از جمله سازندگان وضعیت وخیم در شهرداری اهواز در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور بوده و هستند، حال آمده اند و نغمه ی رفع مشکلات و آبادانی اهواز را سر می دهند؟!

بدون ذره ای شرم و حیا خود را فن سالار و تکنوکرات می نامند و بر اساس قاعده ی دروغگو دروغهای خودش را باور می کند، احتمالا باور کرده اند که نجات دهنده اهواز از بی مبالاتی موجود هستند.

خداوند به دادِ اهواز اگر ناجیانش چنین اشخاصی باشند، برسد.

توضیح ۱: برای رفع هرگونه شبهه یادآوری می شود که این یاداشت به هیچ عنوان وجود نامزدهای متعهد و متخصص و پاکدست را نفی نمی کند،اتفاقا نمونه هایی از منسوبان شهرداری که جایگاه مدیریتی خود را صرفاً بخاطر انتقاد‌ از مدیر ارشد ، از دست داده اند وجود دارد لذا ماهیت این مطلب از نوع سیاه نمایانه نخواهد بود.

توضیح ۲: بدلیل محدودیت های قانونی ( فعلاً ) به عام نویسی و تلویح بجای تصریح بسنده می کنیم  و تعیین مصادیق را به فرجه قانونی تبلیغات وامی گذاریم.  
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار