شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
شوشان - قاسم امیری:

رئیسی در بین اصولگرایان بیشترین قدرت رای آوری را دارد همانگونه که آقای سعید محمد در این معیار کمترین است!

 آقای رئیسی اگر در انتخابات شرکت کند احتمال قریب به یقین شکست خواهد خورد.(در ادامه دلیلش گفته خواهد شد)بنابراین بعید به نظر می رسد وارد انتخابات شود .(یعنی عاقلانه تر این است که وارد نشود)

 در فقدان چهره های محوری اصولگرایان مانند مرحوم کنی و مرحوم یزدی ، و با توجه به تعارفات خارج از حد همه نامزدهای اصولگرایی،رئیسی به سمتی می رود که سکان هدایت یک جریان را بدست بگیرد.مضافا اینکه شایعاتی حول جانشین رهبری بصورت جدی در محافل مطرح می شود.

 موضوع دیگر اینکه آقای رئیسی هم اکنون رئیس یک قوه است و تاثیرگذاری او می تواند به مراتب چشمگیرتر از قوای دیگر باشد .بنابراین شرکت در انتخابات بعنوان نامزد ،ریسک مناسب و عاقلانه ای نمی باشد!

عملکرد آقای رئیسی در قوه قضائیه هر چند خوب بوده است اما آنقدر برجسته نبوده است که بشود روی آن مانور جدی داد.اتفاقا پتانسیل تخریب شدن بسیار بالایی دارد . خصوصا اینکه ساختار شخصیتی ایشان ،و نوع صحبت کردنش طوری است که می تواند بازنده هر مناظره ای باشد!

آقای رئیسی بدلیل جایگاه ویژه در بین اصولگرایان ،همچنین بدلیل مانور غیر متعارفی که دستگاههای حکومتی روی ایشان انجام داده اند و در ذهن عامه مردم جا افتاده است که می خواهند ایشان را رئیس جمهور کنند ،قدرت دوقطبی کردن انتخابات را دارد.موضوعی که همیشه اصولگرایان از آن هراس دارند.این دوقطبی البته از اردوگاه رقیب و علیه ایشان شکل خواهد گرفت و تجربه نشان داده است که در لحظات پایانی می تواند آنها را کیش و مات کند.

آقای رئیسی به همه دلایل بالا و دلایل دیگری احتمال دارد به سبکی که آقای سید حسن خمینی منع شده است از شرکت در انتخاب منع شده و در نهایت از رقابت خودداری کند.

البته تمام موارد بالا یک تحلیل و نظر شخصی است و در ساختار جمهوری اسلامی و جامعه ایرانی، بسیاری از اتفاقات غیر منتظره و عجیب بوده است.باید منتظر ماند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار