شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
رضا نجاتی رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان از مشارکت ۴۷ درصدی مردم این استان در انتخابات خبر داد.
رضا نجاتی رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان خوزستان میزان مشارکت ۴۷.۶۰ درصد، با یک میلیون و ۷۳۰ هزار و ۴۲۶ نفر مشارکت‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه کار شمارش آرای ریاست جمهوری به پایان رسیده است ولی نتایج نهایی شورای شهر تا فردا صبح اعلام می‌شود، افزود: در حال جمع‌بندی آمار هستیم و میزان رأی آوری هر کدام از کاندیدا را متعاقباً با جمع‌بندی اعلام می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به اینکه تا یک ساعت دیگر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در این استان اعلام می‌شود، گفت: به محض اتمام شمارش آرای ریاست جمهوری کار سرشماری تعرفه‌های شورای شهر نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در استان خوزستان، چهار هزار و ۱۸۳ شعبه اخذ رأی داشتیم که به تعداد آنها باید کارت احراز هویت می‌دادند که پنجشنبه حدوداً ساعت ۱۰ صبح این کارت‌ها را با پیگیری‌های انجام شده دریافت کردیم؛ بنابراین در نهایت ۳۵۹ کارت کم داشتیم که هماهنگی‌های لازم به صورت فوری انجام و مشخص شد که کدام شعب کمبود کارت دارند و رابط در تهران نیز پنج و نیم صبح جمعه با اولین پرواز کارت‌های کسری را ارسال کرد.

رضا نجاتی با اشاره به اینکه هیچ اخلالی در روند برگزاری انتخابات ایجاد نشده و صندوقی نیز تعطیل نشد، تصریح کرد: برای انتخابات شورای شهر اهواز، دو هزار و ۲۰۰ دستگاه بود که فقط ۷۵ دستگاه آفلاین بود و از ظهر و بعد از ظهر آنها نیز فعال شدند.

وی با اشاره به اینکه برای اخلال احتمالی در خصوص سیستم‌های رأی‌گیری الکترونیک صندوق‌های عادی نیز پیش‌بینی شده بود، گفت: بخشی از انتخابات الکترونیکی در اهواز محقق شد ولی ۱۰۰ درصدی نبود چون امکان آن فراهم نشد ولی درصد قابل‌توجهی نیز به صورت الکترونیکی انجام شد و برای آن شعب دارای اشکال در دستگاه نیز صندوق عادی فراهم بود.

نجاتی در خصوص سلامت نهایی انتخابات با تأکید بر عدم هرگونه اخلال در برگزاری انتخابات خوزستان بیان کرد: سلامت، نظارت و بازرسی به صورت مستمر انجام شد و تاکنون هیچ موردی گزارش نشده است و همچنین تمهیدات امنیتی و انتظامی نیز با هماهنگی‌های خوب به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اینکه درگیری‌های جزئی محلی شاید انجام شده باشد، عنوان کرد: شاید درگیری‌های جزئی بوده ولی خیلی تأثیری در روند انتخابات یا بی‌نظمی آن منطقه نداشته است و بی‌شک درگیری‌های احتمالی نیز با هوشیاری مسوولان امنیتی انتظامی برطرف شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار