شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
حدود ۱۰ شهرستان خوزستان رسما جزو شهرستان‌های محروم هستند و مشکلات متعدد آب و فاضلاب دارند.
استاندار خوزستان گفت: تا پایان تیرماه باید قرارداد اجرای طرح‌های فاضلاب اهواز منعقد شود و در غیر این صورت، ۵۰ میلیون یورو اعتباری که برای اجرای این طرح‌ها در نظر گرفته شده از بین می‌رود.

استاندار خوزستان گفت: تا پایان تیرماه باید قرارداد اجرای طرح‌های فاضلاب اهواز منعقد شود و در غیر این صورت، ۵۰ میلیون یورو اعتباری که برای اجرای این طرح‌ها در نظر گرفته شده از بین می‌رود.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست قرارگاه محرومیت‌زدایی خوزستان که امروز (دوم تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از تشکیل قرارگاه، کاهش بروکراسی‌های اداری و رسیدگی به مصوبات جلسات شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها است. در این زمینه باید جلسات کمیته‌های زیرمجموعه قرارگاه به صورت هفتگی تشکیل شود و برای هر کمیته، حداقل ماهانه یک جلسه به صورت کلی داشته باشیم‌.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اینکه همه این جلسات کارگروه‌ها و ستاد اجرایی به صورت مشترک برگزار شود، خود یک بروکراسی اداری است و باید جلسات کارگروه‌ها به صورت جداگانه برگزار شود.

استاندار خوزستان گفت: حدود ۱۰ شهرستان خوزستان رسما جزو شهرستان‌های محروم هستند و مشکلات متعدد آب و فاضلاب دارند. در قرارگاه محرومیت‌زدایی باید روی مصوبات شهرستانی تمرکز شود و برنامه‌های کلان ملی و استانی دستگاه‌های اجرایی نیز باید در این قرارگاه مورد بررسی قرار گیرد و موانع شناسایی و رفع شوند.

سلیمانی‌دشتکی عنوان کرد: نظارت، همراهی و تسریع در اجرای مصوبات در شهرستان‌ها و رفع بروکراسی‌های اداری از جمله وظایف کمیته‌های قرارگاه رفع محرومیت‌زدایی استان خوزستان است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی با ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و بنیاد برکت جلساتی برگزار کنند زیرا این ستادها خود قرارگاه‌های عملیاتی هستند که باید از ظرفیت آن‌ها برای استان خوزستان بهره ببریم. با گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی نیز جلساتی تشکیل شود تا بتوانیم موانع و مشکلات را حل کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در سطح ملی توجه خوبی به خوزستان می‌شود و اگر برنامه‌ریزی داشته باشیم می‌توانیم به خوبی کار کنیم، گفت: هدف از تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی در خوزستان، حل مشکلات است. با توجه به اینکه وسعت خوزستان زیاد است و امکانات و بودجه مناسبی در استان خوزستان وجود دارد، به خوبی می‌توانیم کار کنیم.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: دو طرح بسیار خوب در کشور داشتیم که اگر درست اجرا می‌شدند، شاهد تحول در بخش مسکن و معیشت مردم بودیم. یارانه‌ها و مسکن مهر طرح‌های بسیار خوبی بودند که به خوبی اجرایی نشدند. یارانه از اصل خود دور شد و طرح مسکن مهر نیز به هدف خود که خانه‌دار شدن قشر ضعیف جامعه بود، نرسید.

وی با بیان اینکه مساوات، عدالت نیست؛ گفت: در بحث ساخت و ساز مسکن در بندر ماهشهر همان راهی رفته شده که طرح یارانه‌ها و مسکن مهر رفته است. هدف ما در طرح بازسازی خانه‌های بندر ماهشهر، خانه‌دار شدن مردم است اما با توجه به هزینه ساخت و ساز مسکن و تسهیلاتی که ارائه می‌شود، امکان این امر میسر نیست.

استاندار خوزستان با اشاره به پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور ۳۰۰ میلیارد تومان به جمع‌آوری آب‌های سطحی اختصاص داده و آن را به وزارت نیرو ابلاغ کرده بود. در این زمینه پیگیری‌هایی انجام شد تا این اعتبار به شهرداری اختصاص یابد.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: مدیریت بحران و سازمان برنامه و بودجه خوزستان در حال پیگیری و تعریف سازوکارهایی هستند تا این اعتبار به شهرداری اختصاص یابد و مراحل این کار در حال طی شدن است.

وی با اشاره به مشکلات فاضلاب اهواز افزود: تا پایان سال مالی که تیرماه است، باید قراردادی برای اجرای طرح‌های فاضلاب اهواز منعقد شود اما هنوز این قرارداد برای ترک تشریفات در سازمان برنامه و بودجه است. قرار است در هفته آینده این مساله پیگیری شود تا بتوانیم پیش از پایان سال مالی، قرارداد را منعقد کنیم و در غیر این صورت، ۵۰ میلیون یورو اعتبار در نظر گرفته شده برای فاضلاب اهواز از بین می‌رود.

استاندار خوزستان افزود: این طرح باید به سرعت و بر اساس ترک تشریفات قراردادش، منعقد شود و اگر این قرارداد منعقد نشود، اعتباری که برای فاضلاب اهواز در نظر گرفته شده از بین می‌رود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار