شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۱۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
شوشان - ملک محمد مکوندی :
جناب آقای ورناصری نماینده محترم مسجد سلیمان 
 سلام
متنی را در مورد هورالعظیم بصورت کوتا نوشتید. و از بی برنامه گی و وضعیت بوجود امده اظهار تاسف نمودید. بر اساس مطالعات انجام شده و تحقیقات صورت گرفته، کره زمین بشدت در حال گرم شدن است  و در سال های اتی "ابر چالش یزرگ دنیا، بحران خشکسالی و زیست  محیطی خصوصا در ایران است" ایران بر روی کمربند کویری واقع شده است و بیشترین خسارات را مناطق نزدیک خط استوا خواهند دید.
بر اساس اخرین مطالعه و مقاله علمی تدوین شده، اقیانوس منجمد شمالی با سرعت بالا در حال ذوب شدن است. صرف نظر از بعد امنیتی و ژئوپولتیک که روسیه را تهدید خواهد کرد و تهدید روسیه ممکن است منجر به تهدید ایران و یا هند از جانب روسیه بشود "که البته بحث ان طولانی است وخود به یک مقاله مشروح بر اساس پیش بینی موضوع توسط پترکبیر روسیه و توصیه هایی که کرده است نیاز دارد،" اما از بعد زیست محیطی، استان های جنوبی و جنوب شرقی و جنوب غربی در معرض خطر جدی و اساسی هستند و استان های مرکزی به میزان کمتر، ولی قطعا  خطر اسیب فراوان در انها زیاد است. خطر و اسیب عمده در خوزستان، متوجه شهرهای اهواز ، ابادان و خرمشهر و ماهشهر و بندر امام و بعد از آن سایر شهرهای جنوبی استان خواهد بود. پیش بینی شده است بسیاری از مناطق شهری غیر قابل سکونت ویا تبدیل به محیطی صرفا برای کار خواهند شد. مانند عسلویه، کشورهای بزرگ دنیا بخصوص آنهایی که احتمال بحران خشکسالی و زیست محیطی انها را بیشتر تهدید می کند،ازچند سال قبل و بخصوص در این یکی دوسال اخیر مطالعه وبرنامه ریزی علمی را تدوین نمودند ودر حال تکمیل و یا اجرای ان هستند. حتی کشورهای عربی نظیر امارات و عربستان هم برنامه های خوبی را برای مبارزه با خشک سالی و کم ابی و بحران زیست محیطی از هم اکنون تدارک دیده اند. برنامه ی  اماراتی ها که توسط فرانسوی ها تهیه شده بود را  مطالعه کردم و بخشی از فیلم اجرای انرا بر روی ماسه ها و شن های روان مشاهده نمودم. علی رغم وضع بسیار بحرانی انها در اینده نسبت به کشور ما، بنظر می رسد خود را برای ان شرایط سخت اماده کرده اند.یکی از کمترین اسیب های ابر بحران خشکسالی و زیست محیطی، جابجایی خیل عظیم  جمعیت کشور است، که این خود تبعات سیاسی، امنیتی و اقتصادی و اجتماعی بزرگی را بدنبال خواهد داشت بنابراین بعنوان یک شهروند توصیه می کنم هیچ کدام از مسئولان بصورت احساسی به موضوع نپردازند. هورالعظیم و یا سایر تالاب ها با برنامه کوتاه مدت و موقتی و بصورت راه حل  مسکنی برای مدت کوتاهی قابل ترمیم هستند، اما بصورت اساسی حل نخواهند شد و پس از مدت کوتاهی با بحران شدید تری مواجه خواهند شد. حال که دولت و مجلس و قوه قضاییه و سایر ارگان ها یکدست هستند.هیچ بهانه ای برای برنامه ریزی و انجام اقدامات اساسی برای کاهش صدمات ناشی از این ابر بحران قابل پذیرش نیست این موضوع را به هیچ وجه از بعد
سیاسی و جناحی مطرح نمی کنم بلکه صرفا از باب کارشناسی طرح کرده ام. 
پیشنهاد می شود دولت جدید و مجلس از طریق مرکز پژوهش ها ازهم اکنون در صدد مطالعه و تهیه برنامه ای جامع برای این ابر بحران باشند .اگر ستادی در این رابطه تشکیل شود مسلما هماهنگی بین بخشی بهتر و تهیه برنامه و اجرای ان سهل تر خواهد بود.
پیشنهاد می شود مجلس به سهم خود آقای زاکانی رییس مرکز پژوهش ها را بعنوان مسئول معرفی نمایند. دولت و سایر ارگانها را هم مکلف به تشکیل ستادی قوی برای برنامه ریزی بنمایند.این کار حسن دیگری هم دارد. و ان اینکه زاکانی فرصت پرونده سازی برای دیگران پیدا نخواهد کرد تا افرادی مانند تاجگردون را از حق مسلم خود باز دارد و یا هر روز گناه خود را افزایش دهد. در حقیقت مجلس با سپردن این مسئولیت به او که وظیفه قانونیش است. به اخرت او هم کمک خواهد کرد تا فرصت گناه و غیبت و پرونده سازی  پیدا نکند. پاسخگویی در قیامت خیلی سخت است.بخش اخر بیشتر برای کاستن از ترس ابر بحران اینده و استرس های روحی ناشی ازان و برای مفرح نمودن موضوع بحث در گروه مطرح شده است.
موفق باشید 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مختار غرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
comment
0
0
comment ملک جان؛ اینهمه [...] که زاکانی را بکوبی بجرم افشای [...] مثل تاجگردون. آنوقت توقع داری ادعای فراجناحیت را بپذیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار