اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
شوشان : بعد از گذشت چند روز از انتشار گزارشات و تصاویر و فیلم‌های گسترده از فاجعه زیست محیطی در هورالعظیم امروز (۱۴۰۰/۰۴/۱۳) استاندار خوزستان به همراه مدیر کل محیط زیست استان، معاون سازمان آب و برق استان و ناصر عبیات فعال محیط زیست از هور العظیم بازدید هوایی به عمل آوردند.
در این بازدید ناصر عبیات نسبت به خشکاندن هور و عواقب آن به مسئولان همراه هشدار داد و گفت که هورالعظیم علاوه بر اینکه محلی برای حیات انواع آبزیان و پرندگان در طول مدت تاریخ بوده، مکانی برای رزق و روزی و محل درآمدی برای معیشت تعداد کثیری از ساکنان استان بویژه  دشت آزادگان  حویزه است.
این فعال محیط زیست نسبت به تناقضات در گزارشات و آمارهای ارائه شده توسط اداره کل محیط زیست و سازمان آب و برق استان واکنش نشان داد و بیان کرد: اکنون ورودی آب به هورالعظیم کمتر از نیم متر مکعب است در حالی که سازمان آب و برق استان مدعی بر ورودی ۱۰ متر مکعب و محیط زیست کمتر از ۵ متر مکعب را گزارش کرده است.
ناصر عبیات نیز اضافه کرد : برای آنکه هورالعظیم و به ویژه حوض‌های شماره ۱، ۲ و ۳ حجم ورودی مناسبی داشته باشند نیازمند ۳ میلیون هفصد و پنجاه متر مکعب ورودی آب مستمر تا شهریور ماه است و در این راستا استفاده از دستگاه متراژسنج دیجیتالی بیش از پیش احساس می‌شود.
این فعال محیط زیست در پایان این بازدید هوایی به استاندار خوزستان گفت: سوء مدیریت سازمان آب و برق بدلیل جلوگیری از کشت شلتوک باعث بوجود آمدن این فاجعه زیست محیطی در هورالعظیم شده است که تصاویر و کلیپ‌های منتشره در چند روز گذشته دل هر انسان با وجدانی را به درد آورد. حیات هورالعظیم و جانداران ساکن در این تالاب در معرض جدی انقراض و نابودی هستند که به تبع آن مهاجرت روستائیان، بیکاری تعداد کثیری از خانوار ساکن در اطراف تالاب و مشکلات زیست محیطی و گرد و خاک را برای کل ساکنان استان در پی خواهد شد. 
بدین خاطر از شما به عنوان نماینده عالی  دولت در استان خوزستان درخواست می‌کنم که نسبت به تامین حق آبه هورالعظیم حساسیت و پیگیری ویژه‌ای داشته باشید. متاسفانه در اخر  مصاحبه بنده سانسور نکردن هیچ اصلا بخش نکرد نا امید نیستم تا نفس داریم مطالبگر حق ابه ومحیط زیست هستیم و خواهیم ماند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار