شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
شوشان - ابوالفضل بابادی شوراب:

این روزها با دیدن تصاویری از خشکی تالاب هورالعظیم و مرگ دردآور گاومیش ها در خوزستان، که نتیجه انتقال بی رویه آب کارون برای یک رودخانه فصلی در جغرافیای محترم دیگر است، موجی از غم و ناراحتی خطه خوزستان را فرا گرفته.

در این میان استاندار خوزستان با تبختر گفته که شلتوک کاری در خوزستان غیرقانونی است، اما نگفت با عملکرد بی تدبیرانه دولت مورد حمایتش و نتیجتا گسترش فقر مضاعف در خوزستان، این مردم اگر شلتوک نکارند، چه بکارند که سرمایه یک زندگی بخور و نمیر برای شان فراهم باشد؟همچنین کسی هم از دشتکی نمی پرسد جنابعالی بعنوان مدیر ارشد استان که معترض شلتوک کاری در دشت سرسبز خوزستان می شوی، چرا معترض برنج کاری در مناطق کویری نمی شوی؟

آیا وی ضعیف تر و بی کَس تر از مردم خوزستان نیافته؟

استاندار خوزستان که با غرور با مردم خوزستان حرف می زند، سخنانش همچون نمکی ست بر زخم مردم دردمند دیار سراسر مهربانی و مظلومیت و تواضعِ خوزستان!

در ضمن پرسشی به شدت ذهن نگارنده را درگیر کرده، البته این پرسش، متعلق به امروز نیست، قبل تر، آن موقع که سلیمانی دشتکی استاندار چهارمحال و بختیاری بود، پرسیده شد، اما استاندار افکار عمومی ستیزِ خوزستان، پاسخی به آن نداد.

اما پرسش:
جناب استاندار سلام، آیا این شایعه صحت دارد که جنابعالی یا یکی از بستگان نزدیک تان در اصفهان، کارخانه ای صنعتی دارید و از قِبَل انتقال آب کارون، برای کارخانه احتمالی شما در اصفهان و همچنین سرزمین اصلی تان در چهارمحال و بختیاری رونقی ایجاد می شود؟


شما که افکار عمومی را به هیچ می انگارید ولی این بار پاسخ بدهید تا بدانیم که اگر به ادعای جنابعالی کارون تمدن ساز برای برای شلتوک کاران، برای گاومیش داران، برای محیط زیست و تالاب های خوزستان و... آب ندارد، برای شما نیز نان ندارد؟

پی نوشت:
بی شک پاسخ استاندار خوزستان، فارغ از هر جوابی می تواند در تاریخ سپهر اجتماعی خوزستان و ایران ثبت شود و با مقایسه آن با واقعیت، مورد قضاوت قرار گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار