شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
شوشان - عبدالرسول شبیبی :
چند روز پیش  در مورد اوضاع خوزستان در فضای مجازی پیامی منتشر کردم و از مسئولین بی مسئولیت و بی درد خواستم که علاج واقعه را قبل از وقوع بنمایند  چون به تجربه ثابت شده، و عقل هم اینگونه حکم می‌کند که پیشگیری بهتر از درمان است.
 متاسفانه عامدانه ؟ مغرضانه؟ نا آگاهانه؟ یانه سهوا این کار را نکردند، و در عوض با بی تفاوتی وعدم احساس مسؤليت کاری کردند تا مردم به خیابان ها بریزند و مطالبه حق کنند ، 
حرکتی که آغازش مشخص ولی عواقب و پایانش نا مشخص است.
 و بعداز این اشتباه نابخشودنیشان باعجله ودستپاچگی وپس از فوت اوان مجبور شدند برای حفظ ظاهر سهمیه فقط حقابه رودهای دز و کرخه را اندکی بیشتر و و ازافزایش حقابه کارون با بی تفاوتی بگذرند ولی در عوض پرده از جزیی از قصور و کوتاهی و ظلمی که در این سال ها برخوزستان رفته است بردارند ، و با بی شرمی اعتراف کنند که در خوزستان با داشتن چندین رودخانه پرآب که به سبب سوء مدیریت ونگاه های گزینشی وتصمیمات بی مطالعه و جانب دارانه و انحراف آب آنها از سرچشمه ها بسوی کویر مرکزی ، خشک وبی آب شده اند  ۷۰۲ روستا فاقد آب آشامیدنی هستند ، و این در حالی ست که در اطراف و دور تا دور بعضی از این روستاها چندین حلقه چاه نفت حفر شده است .
از همه اسفبار تر اینکه حضرات هنوزهم از خواب غفلت شان بیدار نشده و یا خود را به تجاهل عمدی نسبت باصل فاجعه زده اند . 
فاجعه ای که عوارض منفی آن در آینده‌ای نه چندان دور نه تنها بر خوزستان، بلکه بر کل مملکت ایران اسلامی مان تاثیر منفی خواهد گذاشت .
آقایان با بزرگنمائی مساله آبرسانی به روستاها که حق طبیعی روستاهای محروم و مظلوم منطقه است ،
قصد پاک کردن صورت مساله ، که همانا سرقت آب رودخانه های استان از سرچشمه های آنها و انتقال آن به کویر مرکزی است را دارند ،
تونل هایی که توسط لابی قدرت از زمان شاه مقبور آغاز و در دوران ۴۲ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی شتاب بیشتری گرفته ، و می رود تا شهرهای حاشیه کویر مرکزی ایران را بظاهر آباد و جلگه سرسبز خوزستان ولائی و مقاوم و مظلوم ولی بی مدافع را که بفرموده بنیان گذار فقید جمهوری اسلامی ایران ، امام راحل رحمة الله عليه دینش را به اسلام ادا کرده است ، را به هکویر تبدیل نمایند ، غافل از این حقیقت اند که ، هیچ چیزی برخلاف طبیعتش قدرت دوام نخواهد داشت ،
همانگونه که مستحضرید، مسیر طبیعی جریان آب رودخانه هااز سرچشمه ، بسوی خوزستان است ، و تغییر مصنوعی مسیر آن ، یک امر غیر طبیعی و بنوعی دخالت در اراده خداوندی است که جریان آب را از سرچشمه ها ، بسوی جلگه حاصلخیز خوزستان جاری ساخته است . خوزستانی که ، تامین کننده بیشترین محصولات کشاورزی ودامی وصنعتی ، و نیز منبع اصلی ثروت وقدرت مملکت ودژ تسخیرناپذیردر دفاع از ليت نظام جمهوری اسلامی ایران است ، حال مافیای قدرت و لابی اصفهانیها در ادوار مختلف مجلس ، ودولت های گذشته وحال ، و برهبری حاج رسولی ها معاون سابق وزیرنیرو و مسئول منابع آب کشور و دار و دسته اش که دشتکی استاندار نا آگاه خوزستان با شرکت هایی که فرزندان وی در زمینه صنایع آب در اصفهان دارند نیز یکی از این مجموعه است ، و در حال حاضر نقش ستون پنجمی را برایشان بازی می کند ، سعی کرده اند با ایجاد تونل بهشت و کانال های کوهرنگ یک و دو و سه و..... و......در برابر اراده خداوندی قد علم کنند و حق آبه خوزستان و چهارمحال بختیاری را از مسیر طبیعی و خدادادیش منحرف و بخلاف جهت وبسوی اصفهان و کویر مرکزی آنهم نه برای شرب بلکه برای صنایع آب بر منحرف نمایند . 
و چون این عمل برخلاف جریان طبیعی امور است  دیریازود محکوم به نابودی است .
پس چه بهتر که دست از لوث حقایق بردارند و به اصل درد ، که همانا جلوگیری از انتقال بی رویه آب به کویر مرکزی است به پردازند ، واجازه دهند آب درمسیری که خداوند تبارک وتعالی ترسیم  و برایش مقرر فرموده است جریان یابد. زیرا استفاده بی رویه از آب سرچشمه ها برای  صنایع بدون مطالعه  وغیر کارشناسی وغیرمعقول ساخته شده  و آب فراوان بر، مثل صنایع فولاد وذوب آهن وسیمان دراصفهان وکرمان ویزد وقم و سمنان و بقیه مناطق کویری، ابتدا خوزستان یعنی قلب طپنده ایران اسلامی را از کار خواهد انداخت ، و به تبع ان ، کل مملکت دچار بحران خواهد شد ، واین متاسفانه زمانیست که دیگر کار از کار گذشته و نمی شود نسخه نجات بخشی برای آن پیچید .
چنانچه مسؤلين بي درد وناآگاه اگر نگویم مغرض ، ازهمین امروز  بفکر چاره جوئی نیفتند و از خواب خرگوشیشان بیدار نشوند وچشم بصیرت خود را اگردارند ، برحقایق نگشایند و رهنمودهای افراد خیر اندیش و خیرخواه را نشنوند ، و علاج واقعه را قبل از وقوع نکنند و حق را به حق دار نرسانند و حق آبه رودخانه ها و تالاب های خوزستان رابطور کامل ندهند ، انتظار روزهای بدتر دوراز ذهن نخواهد بود .

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار