امام جمعه دزفول گفت: گرانی باید در اسرع وقت کنترل شود و در این باره باید تلاش بسیار زیادی کرد تا به مردم فشاری وارد نشود.

"> نگاهی به خطبه های نماز جمعه های خوزستان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳

امام جمعه دزفول گفت: گرانی باید در اسرع وقت کنترل شود و در این باره باید تلاش بسیار زیادی کرد تا به مردم فشاری وارد نشود.

 

امام جمعه شوش: عملکرد نیروی انتظامی مورد رضایت رهبری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شوش گفت: عملکرد نیروی انتظامی مورد رضایت رهبری است و امید است تلاش این نیرو روز به روز افزایش یابد.

حجت الاسلام سید محمد امام ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: عملکرد نیروی انتظامی موجب رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی است و امیدواریم این رضایت همیشگی باشد تا ملت هم همیشه در آسایش و امنیت باشند.

وی افزود: امنیت در جامعه ما به واسطه توان و قدرت نیروی انتظامی و نظارت بر مشارکت مردم و همدلی با ملت است و هر کجا منافع جامعه بر منافع شخصی مقدم باشد به اهداف خود می‌رسیم.

وی با اشاره به مذاکرات با غرب درباره مسئله هسته‌ای افزود: این مذاکرات ثابت کرد، غرب به مرحله ای از استیصال و درماندگی در برابر نظام اسلامی ایران رسیده است.

وی این مذاکرات را موفقیت بزرگی برای نظام اسلامی دانست که در آن غرب به صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران اقرار می‌کند.

امام جمعه شوش خاطر نشان کرد که غرب باید دوگانه گویی را کنار گذاشته و برای نشان دادن صداقت خود در پذیرش حقانیت ایران، تحریم‌ها را لغو کند.

امام جمعه شوش با گرامیداشت سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی (ره)گفت: انقلاب اسلامی ایران بیش از هر چیز مرهون فرهنگ اسلامی و تعالیم حیات بخش اسلام است و تداوم و گسترش چنین انقلابی در گرو بقا و رشد فرهنگ اسلامی در نسل‌های موجود و آینده است و این وظیفه بیش از همه بر عهده نهاد‌های آموزشی و پرورشی به خصوص دانشگاه‌ها است.

وی با تاکید بر نظارت دولت در بحث گرانی و تورم اظهار داشت: نظارت دولت باید جدی‌تر شود و برای مردم این بگو و مگو های سیاسی در جریان گرانی‌های اخیر قابل پذیرش نیست.

امام جمعه موقت اهواز: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها طبق قانون و مصلحت مردم اجرا شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اهواز گفت: فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها باید به نحوی در دستور اجرا قرار گیرد که به مردم فشاری وارد نشود.

آیت الله سید ابوالحسن حسن‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید هوشمندانه اجرا شود.

امام جمعه موقت اهواز به موج گرانی‌های اخیر اشاره کرد و خواستار همدلی و هماهنگی مسوولان و مردم برای مهار گرانی شد.

وی افزود: دولت و مجلس باید بدون حب و بغض قانون هدفمندی یارانه‌ها را بررسی کنند و مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها باید طبق قانون و مصلحت مردم اجرایی شود طوری که به مردم فشاری وارد نشود.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: اخلاق اشرافی گری به هیچ وجه با فرهنگ ما جور در نمی‌آید و مسئولان باید حضرت علی (ع) را الگوی خود در خدمت به مردم قرار دهند.

خطیب جمعه موقت اهواز تصریح کرد: آنچه که امروز جامعه ما نیاز دارد و رهبر معظم هم بر آن تاکید دارند نرفتن مسوولان و اطرافیانشان به سمت اشرافی گری است زیرا با سیره امیر المومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) سازگار نیست.

وی افزود: مذاکرات هسته ای ایران استانبول ترکیه برای ما بسیار غرورآفرین بود چرا که جمهوری اسلامی ایران از حق خود در بهره مندی صلح آمیز از فناوری هسته ای دفاع کرد و طرف مقابل نیز پذیرفت که ایران باید فناوری صلح آمیز هسته ای داشته باشد.

وی نتایج مذاکرات استانبول را یک پیروزی سیاسی برای جمهوری اسلامی ایران توصیف و ابراز امیدواری کرد مذاکرات سوم خرداد در بغداد نیز بتواند برای طرفین مفید و مثمرثمر باشد.

امام جمعه موقت اهواز همچنین به وقایع کشور سوریه اشاره کرد و گفت: آنچه در سوریه اتفاق افتاده حضور مردم نیست بلکه گروه های تروریستی به رهبری امریکا و اسراییل هستند که مسایلی را بوجود می‌آورند.

حسن زاده تصریح کرد: در سوریه اصلاحات و تغییرات باید انجام شود نه اصلاحاتی که آمریکا بخواهد هدایت و رهبری کند بلکه تغییرات باید به نفع مردم باشد.

وی همچنین به سالروز انقلاب فرهنگی در روز دوم اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: دانشگاه در اوایل انقلاب محلی برای گردهمایی گروه های مارکسیستی و کمونیستی بود که می‌خواستند سنگر دانشگاه را برای ضربه زدن به انقلاب حفظ کنند که بعد از اعلام انقلاب فرهنگی توسط امام خمینی (ره) دانشگاه‌ها تعطیل شد و امروز دانشگاه‌های ما هم از جهت فرهنگی و هم علمی بسیار موفق هستند.

حجت الاسلام حسن زاده به سوم اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید سپهبد قرنی توسط گروه فرقان اشاره کرد و گفت: این گروه اسلام را منهای روحانیت می‌خواستند که امام در جواب آن‌ها روحانیت را مانند طبیب برای کشور دانست.

امام جمعه دزفول: گرانی باید کنترل شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دزفول گفت: گرانی باید در اسرع وقت کنترل شود و در این باره باید تلاش بسیار زیادی کرد تا به مردم فشاری وارد نشود.

حجت‌الاسلام  سید محمد علی قاضی دزفولی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دزفول اظهار داشت: طبق دستور رئیس جمهوری باید مدیریت و نظارت بیشتری نسبت بر روند افزایش بی‌رویه قیمت‌ها صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: باید برای کاهش بار گرانی بر مردم نظارت‌های انجام شده بر بازار دقیق‌تر و کنتر‌ل‌ها سریع‌تر باشد.

وی با اشاره به نتایج مذاکرات هسته‌ای گفت: غربی‌ها پس از 10 سال مقاومت و ایستادگی ملت ایران تسلیم خواسته های ایران شدند و فهمیدند نمی‌توانند پس از 34 سال تهدید ملت ایران را شکست دهند.

وی تصریح کرد: غربی‌ها اکنون به مرحله ای از استیصال رسیده‌اند که برای اولین بار حق غنی سازی ایران را به رسمیت می‌شناسند.

قاضی دزفولی اظهار امیدواری کرد که غربی‌ها اعتماد سازی کنند و نخستین قدم برای تحقق این امر را لغو تحریم‌ها دانست.

امام جمعه دزفول عقب نشینی غربی‌ها را نتیجه حضور باشکوه مردم ایران در دوره اول انتخابات دانست و گفت: تمام محاسباتشان با حضور گسترده مردم غلط از آب در آمد.

قاضی درباره سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: اجر پاسدارانی که سال‌ها در برابر دشمنان اسلام و انقلاب به مبارزه پرداختند و از کشورمان دفاع کردند همانند اجر شهدا است.

امام جمعه دزفول سپاه را مولود انقلاب دانست و گفت: دشمن برای خدشه دار کردن ارزش این مجموعه تلاش فراوان کرده ولی دشمنان باید بدانند فضیلت و جایگاه سپاه با این دشمنی‌ها از بین نمی‌رود.

قاضی دزفولی گفت: سپاه همیشه خار چشم دشمنان بوده و خواهد بود و پاسداران با فداکاری و جانفشانی همیشه حافظ نظام و انقلاب بوده‌اند و امیدواریم خداوند روزبروز بر عزت آن‌ها بیفزاید.

امام جمعه شوشتر: مقاومت مقابل آمریکا در مسئله هسته‌ای به نتیجه رسیده است‌

امام جمعه شوشتر گفت: مقابل در مقابل آمریکا باعث شده است که کشورهای اروپایی حق ایران را در مسئله هسته‌ای و غنی‌سازی به رسمیت بشناسند.

حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شوشتر اظهار داشت: ایران اسلامی با مقاومت مقابل استکبار ثابت کرد که می‌توان به حقوق خود رسید و در این باره موفق شد.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی به ابراز نظر آمریکا دل‌خوش نمی‌کند، خاطر نشان کرد: ایران اسلامی در مقابل ابراز نظر آمریکا و اروپا خوشحال نمی‌شود و به این دلیل هیچ‌گاه نیز منتظر نبوده است که این قدرت‌های بین‌المللی برای ایران چراغ سبز نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه ایران در راستای استیفای حقوق حقه خود مقاومت را در سرلوحه کارهای خود قرار داده‌است، تاکید کرد: مقاومت برای رسیدن به حق خود از اساسی‌ترین مسئله‌هایی است که ایران اسلامی در دستور کار دارد.

سلیمانی با اشاره به گرانی‌های موجود در کشور گفت: ملت ایران اسلامی ان دسته از گرانی‌هایی که از طرف استکبار جهانی و تحریم‌های دشمنان است را می‌پذیرد و در این باره هیچ اعتراضی ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر خاطر نشان کرد: مردم ایران اسلامی احتکار و انبار مواد مورد نیاز مردم را برای سود را نمی‌پذیرد و باید با این مشکل مقابله شود.

آیت‌الله محمدی‌اصفهانی: اقتدار ایران اسلامی غرب را مجبور به عقب‌نشینی کرد

امام جمعه آبادان گفت: اقتدار ایران اسلامی غرب را در مذاکرات هسته‌ای مجبور به عقب‌نشینی کرد.

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلای ثامن‌الائمه آبادان با حضور مردم ولایتمدار این منطقه برگزار شد، با اشاره به ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: این بانو نماد اسرار الهی است، آن حضرت آگاهانه با جریان های انحراف به مبارزه برخاست.

وی با اشاره به خطبه فدکیه، این خطابه را سرشار از فلسفه توحید و خداشناسی و درس زمان شناسی توصیف کرد.

به گفته خطیب جمعه آبادان حضرت فاطمه مرضیه (س) بهترین پاسدار حریم ولایت و رسالت بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستورالعمل دولت در خصوص توسعه فرهنگ حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: من از این تریبون مقدس از همه مسئولان و مردم درخواست دارم در مورد حجاب و عفاف در سطح منطقه گام بردارند.

محمدی اصفهانی در ادامه بیان کرد: مرد و زن هر دو باید عفیف باشند البته زنان از لحاظ موهبات الهی که نصیب شان شده، حریم حجاب شان در بعضی امور با مردان تفاوت دارد.

وی همچنین عنوان کرد: فرهنگ فاطمی را با جامعه فاطمی می توانیم حفظ کنیم.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه غرب برای به زانو درآوردن ملت ایران به آتش افروزی در منطقه پرداخته بود، گفت: با این وجود و در نهایت سر تسلیم فرو آورده و حق هسته‌ای ایران را به رسمیت شمردند.

وی با اشاره به نشست مسئول شورای امنیت ملی کشور با گروه 5+1، تصریح کرد: اقتدار ایران اسلامی غرب را مجبور به عقب نشینی کرد.

محمدی اصفهانی خاطرنشان کرد: شما دیدید که در هفته‌ای که گذشت میدان‌های بزرگ نفتی در خوزستان کشف شده به طوری که کشور مقتدر ما، غرب را تهدید به قطع صدور نفت تا سوم خرداد کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دوم اردیبشهت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: صیانت از انقلاب و ولایت فقیه مسئولیت این نیروی جان‌برکف و فداکار است.

امام جمعه آبادان در ادامه، به روز زمین پاک، روز کارگر و شهادت متفکر بزرگ انقلاب مرتضی مطهری اشاره کرد و درباره نیمه اردیبهشت اظهار کرد: انتخابات دور دوم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نگاه دقیق مسئولان را می‌طلبد.

خطیب جمعه بهبهان: سپاه پاسداران قدرت نظامی منطقه است

خطیب جمعه بهبهان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قدرت نظامی کشور و منطقه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا ابوعلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بهبهان، ضمن توصیه همه نمازگزاران این شهرستان به رعایت تقوای الهی در همه زمینه‌های فردی و اجتماعی، به ایام فاطمیه اشاره کرد و اظهار کرد: حضرت فاطمه‌(س) به صورت بسیار مظلومانه به دست دشمنان اسلام به شهادت رسیده و مخفی بودن قبر وی طبق وصیت خود، نشانه دیگری از میزان مظلومیت این حضرت است.

وی افزود: این حضرت همواره در زندگی خود یار و یاور حضرت علی(ع) بوده و در صحنه‌های دشوار امامت امام علی(ع) و حتی پیامبری حضرت محمد(ص) حضوری فعال داشته و دوش به دوش آنها در انجام ماموریت حرکت می کرد.

ابوعلی با تاکید بر هرچه بهتر برگزار کردن مراسم سوگواری ایام فاطمیه در سطح بهبهان، تصریح کرد: در این روزهای غم‌انگیز سالروز شهادت مظلومانه بانوی دو عالم(س)، شهر باید سیاه‌پوش شده و مراسم‌های سوگواری و عزاداری باشکوهی در همه مساجد و هیئت‌های مذهبی برگزار شود.

امام جمعه بهبهان در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: سپاه پاسداران با نیروهای بسیار قوی و هوشمندی که دارد، امروز یکی از قدرت‌های نظامی برتر کشور و حتی منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: امروز سپاه در تمام زمینه‌های کشور حضور فعالی داشته و با قدرت در همه صحنه‌های ایران اسلامی به فعالیت می‌پردازد.

ابوعلی ادامه داد: نیروهای این یگان قدرتمند ایران، در زمینه پروژه‌های بزرگ صنعتی و ساخت و ساز طرح‌های اقتصادی و عظیم سرنوشت‌ساز کشور نیز با قدرت وارد شده و باعث شده که بسیاری از این پروژه‌ها که در گذشته توسط کشورهای خارجی در کشور انجام می‌شد، به دست نیروهای بومی انجام شود.

وی هم‌چنین به نقش نیروهای سپاه در هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این یگان، بیان کرد: در روزهای سخت جنگ نیز نیروهای جان بر کف سپاه در همه روزهای سخت عملیات حضوری بسیار پررنگ داشته و با ایثارگری فراوان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، از جان و مال ملت ایران اسلامی دفاع کردند.

خطیب جمعه بهبهان هم‌چنین به فرمان امام خمینی(ره) در خصوص انقلاب فرهنگی اشاره و اظهار کرد: امروز نیز باید بیشتر به مسایل فرهنگی کشور توجه کرده و از ورود فرهنگ‌های غربی به جامعه جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: دشمنان ما پس از ناکامی در جنگ‌های تن به تن و رو به رو، به سراغ جنگ نرم رفته که یکی از روش‌های آنان، صدور فرهنگ‌های مغایر با جامعه اسلامی به کشور است.

ابوعلی در پایان تصریح کرد: در این میان مسئولان فرهنگی کشور باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و اجرای مراسم و ویژه برنامه‌های مختلف در این جنگ نرم نیز پیروز شده تا دشمنان بار دیگر نقشه‌هایشان را نقش بر آب دیده و شکست دیگری از ما بخورند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار