اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
شوشان - خداداد ابراهیمی :
اسناد و شواهد می گویند؛ اکثر تالاب ها و دریاچه‌های کشور ازجمله دریاچه‌ی ارومیه و بختگان هامون و جازموریان و هور العظيم و تالاب انزلی در نتیجه مدیریت فشل دولت‌ها، به این حال و روز افتاده‌اند و در محیط زیست، معیشت و اقتصاد مردم آثار مخربی برجای نهاده‌اند.
دراین راستا مشکلات و معضلات هموطنان خوزستانی آنقدر تلنبار شده و  لاینحل باقی مانده که بارها داد رسانه‌ها در آمد و مرجعیت قم و نجف نیز در این راستا موضعگیری کردند؛

مدت‌ها پیش آیت‌الله سیستانی در پاسخ یک مسوول ایرانی که گفته بود؛
"مردم ولایت‌مدار و دوستدار امیرالمومنین(ع) خوزستان آماده‌اند که ضریح امام علی را بسازند" گفت: 
«شما بروید فاضلاب اهواز را درست کنید که به خانه‌های مردم سرازیر نشود!» 
امروز هم رهبر انقلاب با گلایه از رعایت نشدن توصیه‌های متعدد قبلی درباره آب خوزستان و فاضلاب اهواز گفت: 
"مردم خوزستان حق دارند ناراحت باشند،هیچ گله‌ای از آن‌ها نیست...اگر آن توصیه‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت مسلماً این وضع ایجاد نمی‌شد که مردم وفادار خوزستان را با وجود این‌همه امکانات و استعدادهای طبیعی و کارخانجات در استان، ناراضی و ناراحت کند..."

این موضعگیری‌ها و نیز نقد ونظرهای اهالی رسانه و کنشگران اجتماعی، در واقع واکنشی جدی به بی تدبیری مسولان وقت بود که به جای خدمت به موقع به مردم، نمامی و خوش خدمتی و سیاست بافی پیشه کرده بودند. وحالا هرچند که اندکی دیر شده و هموطنان خوزستانی دلگیر، اما جناب رئیس، آقای وزیر! اَمن عیش تا کی؟ تا چند؟ واقعا قصد ندارید ازپیله‌ی سیاست خارج شوید؟!
گاه گاهی به بحران سفر کنید! خوزستان داغ را ببینید! خون گرمی که در رگ‌های ایران جاری است. "
آقای دولت! به خوزستان دیار حماسه وشرف سفر کن! هُرم گرما و دردمندی مردم بی‌کس را از نزدیک ببین! خدا را چه دیدی شاید از این همه عطشناکی، دلت به درد آمد شاید چند قطره اشک ریختی...
اگر هم نشد همانجا در کاخ ریاست جمهوری برای جمهور مهجور، برای هور، همصدا با کارون، مویه کن! آرامش وجدان شاید...!

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار