شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور از رکوردشکنی پیاپی مصرف برق در سه روز آخر تیرماه ۱۴۰۰ در خوزستان خبر داد.
کیومرث زمانی اظهار کرد: در روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه (۲۹ تا ۳۱ تیرماه) رکورد مصرف برق در شبکه برق منطقه‌ای خوزستان در سال جاری، سه بار متوالی شکسته شد و رکوردهای جدیدی به ثبت رسید.

وی افزود: در روز سه‌شنبه میزان مصرف به ۸ هزار و ۱۸۷ مگاوات رسید. همچنین در روز چهارشنبه رکورد ۸ هزار و ۳۰۰ مگاوات و در روز پنج‌شنبه رکورد ۸ هزار و ۴۸۹ مگاوات در شبکه به ثبت رسید.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور تصریح کرد: هم‌زمانی دمای بالا ۵۱ درجه و رطوبت بالا سبب افزایش تصاعدی دمای احساسی می‌شود و این مساله دلیل افزایش مصرف برق و این رکوردزنی‌های پیاپی است.

زمانی عنوان کرد: این رکوردها در شرایطی رخ داده که بار صنایع سنگین که حدود یک هزار مگاوات است، محدود شده بود و تنها مجاز بودند از شب تا صبح که مصرف شبکه کاهش پیدا می‌کند، به تولید محصول بپردازند.

وی بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی دماهای بالای ۵۰ درجه در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری، مردم نهایت همراهی را با صنعت برق داشته باشند تا شاهد خاموشی در استان نباشیم.

زمانی گفت: از مردم خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد تقاضا داریم مانند گذشته با همکاری و مدیریت مصرف برق، در عبور بی خطر از تابستان گرم و شرجی امسال و حفظ پایداری شبکه، صنعت برق را همراهی کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار