شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
شوشان - نوید قایدی:

یک شهر خوب باید از نظر عمرانی،سطح خدمات شهری مانند جمع آوری پسماند و تمیزی کالبد شهر، حمل و نقل و ترافیک و جابجایی بهینه مسافرین،مکان های تفریحی،میزان و کیفیت فضای سبز و داشتن اماکن فرهنگی و هنری دارای حداقل های مطلوب برای زندگی شهروندان محله های مختلف باشد.

یک شهر خوب زاییده مدیریت شهری مطلوب و سازنده و پویا است و مدیریت شهری قوی قطعا وابسته به حضور شورایی کارآمد و با برنامه و مجرب است، شورایی که نسبت به مسایل جامع شهر اشراف داشته باشد و برای اداره مطلوب و رسیدن به آینده مطلوب شهر برنامه خلاقانه داشته باشد.

حجم مشکلات شهر اهواز آن چنان بالا و در هم تنیده هستند که نمی توان بدون داشتن خلاقیت و برنامه های ویژه و جامع آنان را مرتفع کرد.مشکلاتی مانند حجم بالای پرسنل انباشه شده و ناکارآمد در شهرداری اهواز،نداشتن برنامه های جامع در زمینه ساماندهی حمل و نقل و مدیریت ترافیک، عدم برنامه جامع و پیشرفته مدیریت پسماند و بازیافت،درآمد نامطلوب و غیر پایدار شهرداری در قالب ملک فروشی و تراکم فروشی که قطعا دوام نخواهند داشت.

شورای شهر اهواز اگر بخواهد حال شهر را خوب و مساعد کند و حداقل امکانات را به محله های اهواز برساند ناگزیر باید برای تمام مشکلات جامع ذکر شده برنامه های دقیق و اجرایی داشته باشد تا متناسب و متناظر آن ها بتواند یک شهردار قوی انتخاب و بر عملکرد آن و مجموعه مدیریت شهری نظارت نماید.

برای رسیدن به چنین رویه ای باید اعضای شورای شهر خود واجد شرایط فردی مطلوب و متناسب با مشکلات شهر منتخب شده باشند تا بتوانند با هماهنگی و رویه واحد به پیش روند.گرچه تا کنون سوابق اعضای شورای شهر اهواز نشان می دهد که به جز چند نفر بقیه سوابق درخشان و مجربی برای حل مشکلات کلانشهر پیچیده اهواز را ندارند و نحوه انتخاب ریاست شورا نشان داد که وحدت رویه و عاقبت اندیشی لازم در شورا نیست چون حداقل می توانستند  فرد واجد شرایط تر و مجرب تر سیاسی را برای ریاست شورا انتخاب نمایند.

البته هنوز زمان برای قضاوت زود است و قطعا منتظر خواهیم ماند تا تصمیم های بعدی شورا در زمینه انتخاب شهردار و نحوه چینش کمیسیون ها و عملکردهای بعدی را رصد نماییم. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار