اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
هشدار!!! هشدار!!!! مواظب طرح  ضد امنیتی و ضد منافع ملی، استان خوزستان جنوبی باشید.


شوشان - ملک محمد مکوندی:

 براساس اخبار واصله طرح تاسیس استان خوزستان جنوبی به مرکزیت ابادان و متشکل از شهرستانهای ابادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر، اغاجاری، امیدیه، هندیجان و بهبهان تقدیم مجلس شد.

هرنوع طرح تقسیم استان  خوزستان به دو یا چند استان کوچکتر با توجه به تحولات منطقه خاورمیانه و سابقه تاریخی که از دیرباز برای تجزیه خوزستان وجود داشته است از نظر امنیتی به نفع کشور نیست.و یکپارچگی کشور را تهدید وبه خطر می اندازد.

نباید با دست خوددر راستای تحقق اهداف دشمنان ایران عمل نماییم. موقعیت استراتژیک و ژئوپلتیک و ژئو اکونومی ( موقعیت اقتصادی) استان خوزستان برای کشور و چشم طمعی که از دیرباز بدنبال تجزیه این استان بزرگ از ایران بود و هست، با تقسیم استانهایی نظیر خراسان و مازندران و فارس و اصفهان و سایر استان ها متفاوت تر است.

نمایندگان این شهرستان ها به طمع  استفاده از مزایای نفت و گاز امیدیه، اغاجاری و کارخانجات پتروشیمی در بندر امام و ماهشهر و استفاده از همه بنادراستان از جمله "بندر بزرگ امام، بندر خرمشهر، بندر ابادان، بندر چوییده، بندر هندبجان،" تیشه به ریشه امنیت خوزستان و منافع ملی کشور می زنند. مردم و کنشگران سیاسی و اجتماعی استان باید در مقابل این طرح وحدت شکن و ضد امنیتی خوزستان بایستند و نگذارند.چنین اتفاقی رخ دهد.

از طرفی دولت و مجلس هم با دور اندیشی و با نگرش به اینکه امنیت خوزستان قلب امنیت کشوراست،  مانع تجزیه خوزستان به دو استان شوند. این طرح از طرح خوزستان شمالی بسیار بسیار خطرناک تر است *اسیبی که این طرح به استان خوزستان وارد می نماید از غارت اب از سرچشمه رودخانه های خوزستان بیشتر است. حذف بهره مندی بخش عمده ای از مردم استان خوزستان از مزایای سیصد کیلو متر مرز ابی و بنادر موجود در انها و عدم دسترسی به ابهای ازاد بین المللی  و همچنین عدم استفاده از مناطق ازاد ابادان و خرمشهر و منطفه ویژه بندر امام که محل  استقرارپتروشیمی های بزرگ و متوسط است، "که همه این امتیازات در قالب اهمیت خوزستان واحد بوجود امدند وتبدیل به مزیت شدند و نه اهمیت شهرستانی،" خساراتی به مراتب بیشتر از کم ابی به استان وارد می نماید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار