شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
 شوشان - فاضل خمیسی:

 دوستِ بسیار عزیزی آدرس سایت جذب مدرس در دانشگاه علمی کاربردی به نشانی «jam.uast.ac.it» را برایم فرستاد تا ثبت نام کنم ، اما قبل از آن توضیح داد که گزینه ی اینکه متقاضیان از کدام قومیت هستند باعث تعجب و نگرانی او شده است.

 به آدرس مورد اشاره مراجعه و دقت کردم که نگرانی آن عزیز بیخود نبوده است .. فُرم ثبت نام «پُر» بود از دریافت مشخصات هویتی ، شخصی ، فردی و خصوصی و خالی بود از ارزیابی علمی و معرفتی!!

بعنوان اعتراض از ثبت نام انصراف داده و از اینگونه تفتیشِ ماهیتی که خود هم «چیستی» آنرا نمیدانم،  بیزار شدم.

 اینکه برای یک نهاد علمی که لازم است مبنایش دانش و دانستگی باشد از قومیت و نژادت میپرسند توهین آمیز است!!

نمیدانم چه شدیاد مقاله ای افتادم که  چند سال پیش در رابطه با چرایی موفقیت «هواپیمایی امارات» خواندم ، در آن مقاله که بمناسبت «اول» شدن هواپیمایی امارات در بین تمامی شرکت های هواپیمایی در تمام جهان شده بود، اشاره داشت که این هواپیمایی با تمرکز بر اهداف مختصر و انگشت شمار و با آگهی جهانی در جذب کارکنان سعی دارد بهترینها را از اقصیٰ نقاط جهان جذب و بکارگیری کند و به این خاطر است که در میان کارکنان آن از نیجریه ای تا برزیلی تا فرانسوی و ... یافت میشود...

راستی دانشگاه علمی کاربردی خودمان از نظر رتبه ی علمی و مدیریتی با آنهمه اهداف رنگارنگ و اینهمه پرسشنامه و سوال برای جذب اساتیدش در بین دانشگاه‌های جهانی چگونه است؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار