اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۶۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
شوشان - ملک محمد مکوندی:

به جرائت می توان گفت ایران  

طی دویست سال اخیرکه دیپلماسی بخش اصلی ازحاکمیت ملی انرا تشکیل می دهد، وزیر خارجه ای چون ظریف نداشته  است."مرحوم دکتر حسین فاطمی نیز شخصیتی تک بعدی بوده."و سالها طول خواهد کشید تا فردی همانندظریف سکان سیاست خارجی کشور را بدست گیرد.بعنوان یک ایرانی باید بگویم :

از شما ممنون و سپاسگزارم، سایه جنگ را که در یکی از 7 قطعنامه شورای امنیت به صراحت قید شده بود و اجازه تشکیل ائتلاف  بین المللی برعلیه ایران را تصویب نموده بود،ازسرملت ایران برداشتید. موضوعی که فرانسوا اولاند در سال 92 در اغاز بکار دولت روحانی به او گفته بود که ما اماده حمله نظامی برای علیه شما بودیم.

از شما ممنون هستم که 7 قطعنامه شورای امنیت را بدون جنگ، بدون خون ریزی  و بدون تغییر حکومت لغو نمودید.یک قطعنامه شورای امنیت باعث جنگ و خونریزی و سرنگونی بسیاری از حکومت ها شده بود.

از شما ممنون هستم که چهره ایران را از یک کشور متمردو سرکش در مقابل قوانین بین الملل، به یک کشور متمدن، صلح دوست و با فرهنگ به دنیا معرفی نمودید.

از شما ممنون هستم که تحریم ها را لغو نمودید. گرچه موعود گرایان و کاسبان تحریم اجازه ندادند ملت ایران طعم شیرین رفع تحریم ها را به جز یک مقطع کوتا دردولت اول روحانی، ببرند. 

از شما ممنون و سپاسگزارم که  دنیا را متقاعد نمودید تافرایند تولید هسته ای ایران را بعنوان تنها کشور پس از جنگ دوم‌ جهانی انهم  بدون خون ریزی به رسمیت بشناسند.

از شما ممنون و سپاسگزارم که فصل نوین و بی بدیلی در دیپلماسی دنیا ایجاد نمودید‌. و یک تنه در مقابل 5 ابرقدرت دنیا مذاکرات برجام‌ را  پیش بردید. که تاثیر ان بر جامعه جهانی اگر بیشتر از کنفرانس تهران با حضو رهبران سه کشور امریکا، انگلیس و روسیه نباشد، همانقدر بر روابط بین الملل اثر گذار بود.

از شما ممنون و سپاسگزار هستم که بخش کوچکی از حقایق پشت پرده و کارشکنی های لاورف و روسیه را برملا نمودید

از شما ممنون و سپاسگزارم که نقش میدان در مواردی که  نباید دخالت می کرد را برای مردم بازگو  کردید.

از شما ممنون و سپاسگزارم که با مباحث روشنگرانه و منطقی با رسانه های بین المللی ، انقدر به ترامپ و پمپئو فشار اوردید تا ممنوع الوردت کردند.

جناب ظریف باید بگویم نقش و عظمت و بزرگی کار شما ده ها برابر از تحرک دیپلماتیک مرحوم قوام در خروج نیروهای روسی از اذربایجان که در نوع خود ارزشمند بود، به مراتب بیشتر بوده است.
 
بعنوان یک ایرانی افتخار می کنم که چنین سردار ملی و بین المللی در کشور با عظمت ایران وجود دارد.واقعا شعار ایران مهد دلیران در مورد شما صادق است

بعنوان یک ایرانی بابت خون چگرهایی که افراد فرصت طلب و منفعت طلب و طالبان تحریم  به شما وارد نمودند و با انواع و اقسام تهمت و افترا در کمال بی دینی بر شما روا داشته اند و کلماتی که اثرات انها تا پایان عمر بر روح و روان انسان باقی می ماند را بیان نمودند،عذر خواهی می نمایم. 

بدرود خداوند پشت و پناهت باد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
comment
0
0
comment ملک جان خوابی یا خود را بخواب زده ای و یا فکر می کنی هنوز کسی مانده که خیانتهای این باصطلاح سیاستمدار غرب پرست را نشناخته باشد. [...]
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار