اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
نایب رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به تایید نشدن مصوبه انتخاب شهردار از سوی فرمانداری، از ارسال مدارک وی به وزارت کشور برای طی کردن روند امضای حکم شهردار منتخب خبر داد.
نایب رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به تایید نشدن مصوبه انتخاب شهردار از سوی فرمانداری، از ارسال مدارک وی به وزارت کشور برای طی کردن روند امضای حکم شهردار منتخب خبر داد.

حجت‌الله زارع‌زاده با اشاره به تایید نشدن مصوبه انتخاب شهردار اهواز از سوی هیات تطبیق مصوبات شهرستان اهواز، اظهار کرد: مصوبه فرماندار اهواز بسیار تامل‌برانگیز است زیرا بررسی شرایط احراز شهردار شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت، در صلاحیت وزارت کشور است.

وی افزود: فرمانداران در کمیته تطبیق تنها می‌توانند صورتجلسه جلسه منتج به انتخاب شهردار را به صورت شکلی بررسی و مدارک را برای بررسی سایر شرایط به وزارت کشور ارسال کنند نه اینکه چنین چیزی تصویب کنند.

نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: این اقدام فرمانداری اهواز و انتشار خبر این موضوع، غیرمتعارف است. در روزهای آینده نتیجه تاثیر یا عدم تاثیر این مصوبه در روند تعیین شهردار اهواز را خواهیم دید و فرماندار نیز پاسخی در این زمینه خواهد داشت.

وی بیان کرد: مدارک شهردار منتخب اهواز به وزارت کشور ارسال شده و فرآیند امضای حکم وی در وزارت کشور در حال انجام است.

روز دوشنبه سیاوش محمودی رئیس شورای شهر اهواز به ایسنا گفته بود که مدارک شهردار منتخب اهواز هنوز به وزارت کشور ارسال نشده است.

وی گفته بود: مراحل تایید حکم شهردار در حال پیگیری است. مدارک شهردار منتخب اهواز هنوز برای تایید حکم به وزارت کشور ارسال نشده است؛ در حال تکمیل مدارک وی هستیم و در یکی دو روز آینده به وزارت کشور ارسال می‌شود.

صبح امروز (چهارشنبه ۱۷ شهریورماه) جمال عالمی‌نیسی فرماندار اهواز گفت: هیات تطبیق مصوبات شهرستان اهواز، مصوبه شورای شهر اهواز در خصوص انتخاب شهردار را مغایر قوانین و مقررات دانسته و تایید نکرد.

وی افزود: به استناد ردیف ۶ بند چ ماده ۳ آیین‌نامه احراز تصدی سمت شهردار مصوب ۱۳۹۷/۹/۲۵ هیات وزیران (سابقه ۹ سال مدیریت ارشد برای شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر) و رشته تحصیلی فوق لیسانس مرتبط مستند به بخشنامه شماره ۲۱۰۵۵۷ مورخ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳ وزیر محترم کشور، هیات تطبیق این مصوبه را مغایر با قوانین و مقررات دانسته و تایید نکرد.

در ششمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز که ۸ شهریورماه برگزار شد، رضا امینی با کسب ۱۳ رای از ۱۳ عضو شورا، به عنوان شهردار اهواز انتخاب شد.

امینی از سال ۸۶ تا ۹۲ به مدت شش سال شهردار منطقه ۸ اصفهان بوده است. تصدی مدیریت روابط عمومی شهرداری اصفهان و ریاست شورای شهر اصفهان از دیگر سوابق وی است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار