شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
شوشان - محسن بهداروند مرداسی :

آمریکا در منطقه سم است

 این روزها از طرف جامعه ایران چند نکته در مورد حوادث و اتفاقات و رویدادهای افغانستان حائز اهمیت است.. اول اینکه قبل از دیدگاه‌های مقام معظم رهبری هیچگونه تصمیم گیری و موضع گیری در خصوص مسائل خارجی نکنیم.

بعبارتی مراقب بصیرت دانایی خود باشیم... .. حضرت آقا... بارها فرمودند.. که آمریکا تاکنون هیچ قدمی در راستای پیش رفت و منافع ملی مردم افغانستان بر نداشته است.... افغانستان برادران هم زبان.

هم دین.. و هم فرهنگ ما هستند.. و این مصیبتهایی که در افغانستان اتفاق می افتد.. همه ما را متاثر می‌کند. و اینها همه زیر سر آمریکاست. ما امروز خروج آمریکا را در عراق و افغانستان یک فرصت برای احیای صلح و ثبات و امنیت در منطقه می‌دانیم.

و نگاه ما به اتفاقات و تحولات افغانستان یک نگاه دیپلماسی و گفتگو و مشارکت همجانبه و فراگیر است و به علت مداخلات نظامی در کشورهای اسلامی یک خشم فرو خورده توام با شورش های ملی در سراسر کشورهای اسلامی بر علیه آمریکا شروع شده است.... همه ی منصفان عالم خصوصا در این 20 سال دیدند. که آمریکا در افغانستان چه کرد.... چشم دوختن به آمریکا یعنی همین... یعنی اتلاف فرصت ها.

 یعنی جلوگیری از پیشرفت کشور...یعنی ضربه زدن به کشور.... همگان دیدند... ورود و خروج آمریکا به خاک افغانستان... به ضرر مردمش بود... هیچ دستاوردی بهمراه نداشت.

آمریکا به مردم افغانستان  خیانت کرد.. او هیچ خدمتی نکرد.. حکومت غنی از درون به مردم خود خیانت کرد.. و با یک رویکرد مصلحتی دولت را دو دستی واگذار کرد حکومت غنی و رهبران سیاسی همراه با او... طی 20 سال اخیر رفاه زده شدند .

به علت فساد گسترده.. غنی می‌دانست.. که از حمایت مردمی برخوردار نیست.. و بدنبال فرار غنی دیگر چهره های سیاسی در کابل برای سهم خواهی مجدد..... سکوت محض پیشه کردند.. جامعه افغانستان از ادامه یک جنگ داخلی دیگر خسته است.. بی زار است.. و اگر امروز در شهرهای افغانستان می‌بینیم. که طالبان در برابر اعتراضات آرام مردم غافلگیر شده است.. به آن علت است.. که مردم دیگر جنگ نمی‌خواهند.

 جامعه ایی که به این شکل هراسان به تنگ آمده... از جنگ و آواره گی خسته شده است.

و افغانستان به این شکل قابل اشغال نیست.. دولت‌ها و حکومت های بین الملل باید به حقوق مشروع و انسانی مردم افغانستان احترام بگذارند.. و حقوق تمامی اقوام در کابینه و دولت محترم شمرده شود.. و استقلال و منافع و تمامیت ارضی افغانستان باید حفظ شود.. افغانستان بی ثبات.. به ضرر همه است... آمریکا حق ندارد.. با مردم افغانستان بازی دو گانه کند.. این بازی دو گانه بجز جنگ کوچه به کوچه.. و  ویرانی و آواره گی و خرابی چیزی بهمراه نخواهد داشت.

طبق فرمایشات حضرت آقا..... آمریکا به تمامی غربزدگان و غش کننده گانش... نشان داد... که نه در دیپلماسی. 

نه در قواعد بین المللی نه در تعهدات بر جامی و نه در حمایت از دولت‌های وابسته اش... مورد اطمینان نیست.. آمریکا با مردان میدان واقعی... بازنده است... به همگان ثابت شد... که آمریکا شریک غیر قابل اعتماد است.

آمریکا دغلباز و عهد شکن است.. و خوشبختانه امروز دولت انقلابی و محترم آقای رئیسی بنا ندارد در یک بازی منفعلانه و بدون نتیجه در زمین دشمن بازی کند.. آمریکا در منطقه سم است.

آمریکا در عراق شکست خورد.. و بعد از هزاران میلیارد دلار هزینه.... مفتضحانه از افغانستان فرار کرد.. دولت کنونی آمریکا هیچ فرقی با دولت های قبلی اش در غارت جهان و خاورمیانه ندارد.. بایدن از ترامپ بدتر است.. و بایدن یک دغلبازی بیش نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار