شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
شوشان - محسن بهدارند مرداسی:

چگونه روز را همچون دیگران بسر میبرم. اما.. شبانگاه تو گویی که من با غم یکجا همبستر میشوم میبینم و می‌بینید.

که دنیا  چگونه از نا امنی. فقر. و. چگونه بشر در رنج  گرفتار شده است سه میلیارد انسان دچار سو تغذیه و کمبود ویتامین هستند یا طبق آمار جهانی 690 میلیون نفر در دنیا شبها گرسنه می‌خوابند.

و طبق همان آمار نیمی از بشریت با روزانه کمتر از دو دلار به زندگی محقرانه ای چشم دوخته اند. یک میلیارد نفر در حلبی آبادها جهان شب را روز می‌کنند یک میلیارد انسان در جهان به آب سالم دسترسی ندارند دو میلیارد انسان در جهان  از روشنایی برق محرومند. و یا بیش از یک میلیارد کودک در معرض خطر فقر دست پا می‌زنند.

 آنوقت. در حدود یک درصد از جمعیت جهان نیمی از تولید ناخالص جهان را در اختیار دارد یعنی معادل تولید ناخالص داخلی 145 کشور توسعه یافته چه دردناک است از جهانی منفک و بریده شده که به روی هم اسلحه می‌کشد نوزاد می‌کشد زن می‌کشد.. پیر می‌کشد جوان می‌کشد.

بی زارم از جهانی که مثل آب خوردن خشونت می‌کند براحتی و با آسوده گی خیال انسان می‌کشد.. بشر می‌کشد برادر و خواهر می‌کشد. پدر و مادر می‌کشد همجهانی می‌کشد بیزارم.

 از جهانی که از درون تهی گشته و فداکاری در آن مرده است. بی زارم. از جهانی که سازنده نیست و هیچ کس بفکر هیچ کس نیست. 

بی زارم. از جهانی که سرمایه ی مردم بی گناه افغانستان را .به غارت برد بی زارم از جهانی که می‌خواهد.. دیگران را بفریبد.

بی زارم. از جهانی که بشر را علیه بشر شوراند بی زارم از جهانی که خاورمیانه را تنها برای خود و آسایش مردمانش می‌داند. بی زارم. 

از جهانی که خاورمیانه را بجان هم انداخته.. تا منابع آنرا به غارت ببرد بی زارم. از بایدن دغلباز بی زارم. از جهانی که در طول تاریخ. آبله. حصبه. وبا سل سرخک. کزاز. ایدز.

آنفولانزای خوکی. آنفولانزای زیکا. آنفولانزای ابولا آنفولانزای سارس. آنفولانزای کرونا را بوجود آورد. بی زارم.

از جهانی که با کوید 19 جان عزیزانمان را گرفت و میلیاردها نفر را وادار به کناره گیری از جامعه کرد.

 بی زارم.. .در چنین جهان آشفته ایی زندگی چگونه می‌تواند ارزش. زیستن را داشته باشد. جهانی که ما می‌شناختیم.. آن جهان نیست.. انگار از حرکت ایستاده است.

جهان این چنین ناعادلانه را نگه دارید می‌خواهم پیاده شوم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار