اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
بخشدار بخش چلو گفت: تاکنون تخریب ۱۰۰ درصدی ۴۱۵ خانه گزارش شده که پیش بینی می‌شود این آمار به هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰ واحد برسد.

غلامرضا قادری بخشدار بخش چلو اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پس از وقوع اولین زمین لرزه در اندیکا با مرکزیت بخش چلو جلسه مدیریت بحران شهرستان تشکیل شد.

وی افزود: پس از جلسه، گروه‌هایی به بخش‌ها گسیل شدند که در بررسی‌های بعمل آمده آسیب در ۶۰ روستا گزارش شد که از این تعداد قریب به ۳۰ روستا بطور ۱۰۰درصد تخریب شدند.

بخشدار چلو گفت: تا شانزدهم مهر ماه تعداد ۲۵ روستا برابر با ۶۵۰ واحد مورد ارزیابی قرار گرفت که تخریب ۱۰۰ درصدی برای ۴۱۵ واحد گزارش شد.

وی ادامه داد: در روزهای آینده سایر روستاها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پیش بینی می‌شود بین یکهزار تا یکهزار و ۵۰۰ خانه کاملا تخریب شده باشند.

غلامرضا قادری تصریح کرد: در این مدت جلسات متعددی با حضور مدیران استانی انجام شده و شاهد حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و گروه‌های جهادی در منطقه بودیم.

وی بیان کرد: باتوجه به رسیدن فصل سرما و بی سرپناه بودن اهالی، خواسته مردم چلو ایجاد اسکان‌های ضروری است.

قادری اذعان کرد: در روستاهایی که بصورت ۱۰۰درصد تخریب شده‌اند نیاز مردم به کمک‌های فوری باید توسط نیروهای امدادی فورا مرتفع شوند.

وی عنوان کرد: از مسوولین تقاضا داریم تسهیلات لازم را خصوصا توسط سازمان‌های مرتبط برای ساخت و ساز ارائه شود تا مردم مجددا منازل تخریب شده را بازسازی کنند.

بخشدار چلو گفت: مستقر شدن نمایندگان بنیاد مسکن و بانک‌ها در روستاهای آسیب دیده جهت تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات بازسازی یکی از خواسته‌های مردم است چرا که عموما فاصله این مناطق تا بانک بیشتر ۲۰۰ کیلومتر است.

وی ادامه داد: بخش عظیمی از مردم چلو از قشر ضعیف جامعه‌ و تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که در زمان رسیدن فصل سرما بی‌خانمان شدند.

غلامرضا قادری تصریح کرد: خدا را شاکریم این حادثه در زمانی اتفاق افتاد که کسی در منازل که عمدتا کپری و قدیمی ساز بودند نبوده چرا که در غیر این صورت شاهد وقوع فاجعه در این منطقه می‌شدیم.

وی افزود: این اتفاق یک تلنگر برای مسوولی است که می‌تواند قدمی برای این مردم بردارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار