اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در خصوص آخرین وضعیت مدارس آسیب دیده براثر زلزله اخیر در استان، گفت: در بازدیدی که اخیرا رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از مدارس آسیب دیده داشت، مقرر شد که یک میلیارد تومان به این مدارس کمک شود.

علی قربانی در خصوص آخرین وضعیت مدارس آسیب دیده براثر زلزله اخیر در استان، اظهار کرد: در بازدیدی که اخیرا رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از مدارس آسیب دیده داشت مقرر شد که یک میلیارد تومان به این مدارس کمک شود. جمعا ۸۴ مدرسه که شامل ۶۰ مدرسه در اندیکا و ۲۴ مدرسه در ایذه است، آسیب دیدند.

وی افزود: در شهرستان اندیکا ۱۰ مدرسه تخریبی هستند، یعنی آسیب‌دیدگی آن‌ها در حدی است که باید تخریب و مجددا مدرسه احداث شود. از این ۱۰ مدرسه، ۷ مدرسه در مناطقی قرار دارند که مسیر مواصلاتی ندارد و برای جا به جایی کانکس باید از هلی برد هلال احمر استفاده کنیم. سه مدرسه دیگر نیز متعلق به سد شهید عباسپور و وزوارت نیرو هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در ادامه، گفت: در بخش مرکزی اندیکا نیز تعدادی مدرسه تخریب شده‌اند که باید مجددا احداث شوند.

قربانی در خصوص اقدامات انجام شده، بیان کرد: برای مناطق آسیب‌دیده میز، نیمکت و دیگر امکانات مورد نیاز برای تحصیل دانش‌آموزان را ارسال کرده‌ایم. همچنین کمک یک میلیارد تومانی برای مناطق آسیب‌دیده از زلزله از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در نظر گرفته شده است. از طرفی قرار است برای تعمیر و تجهیز مدارس آسیب‌دیده از وزارت نفت نیز کمک شود.

وی در پایان با اشاره به نقش خیرین مدرسه ساز، خاطر نشان کرد: از خیرین مدرسه ساز و نیکوکاران نیز درخواست می‌کنیم که در احداث و تجهیز مدارس آسیب‌دیده اندیکا و ایذه کمک کنند.   

صبح روز دوشنبه (۱۲ مهر) زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۰۶:۰۹ رخ داد. محل وقوع این زمین‌لرزه در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد در عمق ۱۰ کیلومتری زمین  بود. این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد در استان چهارمحال وبختیاری ۳۷ کیلومتری قلعه خواجه در استان خوزستان، ۶۳ کیلومتری  شهرستان ایذه،  ۱۰۲ کیلومتری شهرکرد و ۱۵۸کیلومتری اهواز رخ داد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار