شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از حذف حدود ۳۰۰ کلاس درس سنگی در خوزستان در دو سه ماه آینده خبر داد.

علی قربانی در نشست خبری که امروز (۱۹ آبان‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد حضور پررنگ‌تر خیران مدرسه‌ساز در مشارکت برای ساخت مدارس در خوزستان بوده‌ایم و در سال‌های اخیر علی‌رغم مشکلات اقتصادی و بالا بودن هزینه‌های ساخت موفقیت‌های بسیار خوبی در مدرسه‌سازی در خوزستان به دست آورده‌ایم.

وی  با بیان اینکه سازمان نوسازی منابع دیگری غیر از اعتبارات دولتی و کمک خیران ندارد، افزود: برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها درآمدهایی دارند که با بالا رفتن هزینه‌ها، این درآمدها نیز بالا می‌رود اما اعتبارات ما مشخص است و منابع دیگری به جز کمک خیران نداریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در خصوص مشارکت خیران مدرسه‌ساز در خوزستان گفت: یکی از موارد بسیار مهمی که در طول چند سال اخیر مد نظر ما بوده، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است که در این زمینه تلاش شده است خیران به این سمت بروند و از کمک آن‌ها برای تکمیل این پروژه‌ها استفاده شود.

وی افزود: کمتر شاهد بوده‌ایم که یک خیر در منطقه‌ای برخوردار اقدام به ساخت مدرسه کند و خوشبختانه با همراهی‌ها و همکاری‌های انجام‌شده میان خیران مدرسه‌ساز و اداره‌کل نوسازی مدارس، عمدتا خیران در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار اقدام به ساخت مدرسه و هنرستان‌ها می کنند.

قربانی بیان کرد: مدیون خیران و مجمع خیران استان خوزستان هستیم؛ فعالیت‌های مجمع خیران مدرسه‌ساز خوزستان در طول سال‌های اخیر بسیار پر بار بوده‌ است و شرایط کرونا تاثیری در روند فعالیت‌های این مجمع نداشته است.

وی با بیان اینکه دولت همراهی خوبی با خیران دارد، گفت: برای یک خیر که به دنبال انجام کار خیر است، گزینه‌های مختلفی وجود دارد اما اطمینان و اعتمادی که در مدرسه‌سازی برای خیران به وجود آمده است، باعث می‌شود که آن‌ها در این حوزه ورود کنند و این اعتماد به دلیل عملکرد مثبت دولت در همکاری با خیران مدرسه‌ساز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افزود: امسال به لحاظ اعتباری سال بسیار سختی است و هزینه‌های ساخت نیز بسیار بالا رفته است. علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی تلاش ما این است امسال حدود یک هزار کلاس را در خوزستان به اتمام برسانیم و تحویل دهیم اما این کار خیلی سخت است و از این رو مجددا به سراغ کمک گرفتن از خیران رفته‌ایم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ساخت یک هنرستان حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه دارد و از این رو روش‌هایی مد نظر است که با همراهی چند خیر، یک هنرستان و یا مدرسه به اتمام برسد و دانش‌آموزان مستقر شوند.

قربانی با بیان اینکه در حال حاضر عمر پروژه‌های نیمه تمام کمتر از سه سال است، گفت: اکنون پروژه‌های نیمه تمام، پروژه‌هایی هستند که به تازگی کلنگ‌زنی شده‌اند و روند ساخت آن‌ها در حال انجام است اما پروژه‌های نیمه تمامی که سال‌ها بر زمین مانده بود با همراهی خیران به اتمام رسیده‌اند.

وی در خصوص کلاس‌ها درس و مدارس سنگی در خوزستان گفت: در خوزستان حدود یک هزار کلاس سنگی وجود دارد که این کلاس‌ها عمدتا در مناطق عشایری هستند. در این زمینه تلاش خواهیم کرد در دو سه ماه آینده حدود ۳۰۰ کلاس درس سنگی در خوزستان حذف شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به نام‌گذاری یکی از مدارس در حال ساخت به نام شهید علی لندی افزود: یک مدرسه ۹ کلاسه در ایذه با همکاری وزارت نفت کلنگ ‌نی شده که پس از اتمام، به نام شهید لندی نام‌گذاری خواهد شد.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار