شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری خوزستان گفت : ۷۵ نفر برای تصدی شهرداری های استان معرفی شده که تاکنون حکم ۵۵ شهردار صادر و حکم مابقی شهردارانی که سیر قانونی آنها انجام شده نیز ظرف دوهفته آینده ابلاغ می شود.

مهراب فلسفی زاده بعد از ظهر چهارشنبه در آیین معارفه شهردار جدید شوشتر گفت : در این دوره به دلیل آیین نامه احراز تصدی صلاحیت شهرداران که در سال ۹۷ ابلاغ شده است بررسی صلاحیت شهرداران با حساسیت بیشتری دنبال می شود .

وی افزود : در ۲ هفته اخیر با پیگیری استاندار پرداخت حقوق و معوقات کارگران در دستور کار قرار گرفته و بیش از سه برابر ماه های قبل ارزش افزوده به حساب شهرداری ها واریز شده است .

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان با اشاره به اینکه منابع شهرداری صرفا ارزش افزوده ، آلایندگی و کمک های سازمان شهرداری ها نیست ؛ ادامه داد : مجموعه شهرداری با نظارت شورای اسلامی شهر باید با دقت نظر عوارض محلی را در سطح شهر وصول کند تا شهرداری در ارائه خدمات بهتر و قوی تر عمل کند.

وی گفت : موضوع کنترل هزینه ها با اولویت کاهش هزینه های جاری و افزایش هزینه های عمرانی باید در دستور کار قرار گیرد و در بحث هزینه های عمرانی ، اولویت با پروژه هایی است که اثر بخشی بیشتری برای مردم داشته باشد.

فلسفی زاده ادامه داد : عدم ورود نیرو خارج از چهارچوب دستورالعمل های ابلاغی و شایسته سالاری در گزینش مدیران در حکم ابلاغی شهردارن در این دوره تاکید شده و این مسائل باید از طریق روال اداری و امور شهری استانداری انجام شود .

وی گفت : بحث نیروی انسانی که یکی از مسائل و مشکلات شهرداری ها است خوشبختانه در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مصوب شده و به زودی اجرایی خواهد شد.

در این آیین که عباس اسکندری نیا شهردار از زحمات سه ماهه محمد اسفندیاری به عنوان سرپرست پیشین شهرداری قدردانی و احمدرضا عمانی به عنوان شهردار جدید شوشتر معارفه شد .
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار