شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان برنامه‌های هفته بسیج در سطح استان را تشریح کرد.

سردار حسن شاهوارپور در حاشیه صبحگاه سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان که امروز (۲۹ آبان‌ماه) به مناسبت هفته بسیج در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هفته بسیج یادآور مجاهدت‌ها ایثارگری‌ها و اقداماتی است که بسیج در طول ۴۲ سال گذشته برای نظام اسلامی و مردم انجام داده است. در این هفته باید این خدمات، ایثارگری‌ها و مجاهدت‌ها را یادآوری کنیم.

وی افزود: بسیج در نابودی و دفع دشمن، در هشت سال دفاع مقدس در کنار ارتش و سپاه نقش محوری داشت. بسیج مجاهدت‌های زیادی کرد و شهدای والامقام زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرد. وجود رزمندگان، جانبازان و آزادگانی که سال‌های سال در زندان بعثی‌ها سختی‌ها کشیدند، پرونده درخشانی از مجاهدت بسیجیان است.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: این افراد، بعد از جنگ نیز در صحنه‌های سخت حضور پیدا کردند. در سیل، زلزله و دیگر مشکلات، بسیج همواره پیشتاز و پیش قراول است و به صورت خودجوش وارد صحنه می‌شود و از ابتدای هر سختی و مشقتی که پیش آمده همواره پیشتاز بوده است.  

وی بیان کرد: این یکی از درس‌های مهمی است که امروز جوانان و نوجوانان از فرهنگ بسیج یاد می‌گیرند. امام(ره) این شجره طبیه را غرس کردند زیرا آینده، تهدیدها و توطئه‌ها را می‌دیدند. بسیج تاکنون اقدامات و تلاش‌های بسیار کرده است و مردم روز به روز ضرورت حضور بسیج را بیشتر درک می‌کنند.

شاهوارپور افزود: امیدواریم از این عزیزان که مخلصانه، گمنام و با دستی خالی خدمت می‌کنند، پشتیبانی و حمایت شود تا بتوانند خدمات شایسته‌ای ارائه دهند. در دوران کرونا می‌بینیم که بسیجیان در همه عرصه‌ها حضور دارند و شبانه‌روز در مراکز واکسیناسیون، طرح شهید سلیمانی، بیمارستان‌ها و کمک‌های مومنانه، وارد عمل می‌شوند و بدون هیچ چشم‌داشتی مجاهدت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما باید بدانیم که همواره تهدید وجود دارد و دشمنان در کمین هستند، گفت: دشمن در صدد است که کشور را به هم بریزد لذا بودن بسیج و پویایی آن، یکی از ضرورت‌هایی است که همواره باید عرصه را برای آن فراهم کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج، بیان کرد: در سراسر استان خوزستان با توجه به گستره پایگاه‌ها، بیش از یک هزار و ۲۰۰ برنامه پیش‌بینی کرده‌ایم. البته بخشی از این برنامه‌ها محلی، بخشی شهرستانی و بخشی دیگر استانی است. یکی از برنامه‌های مهم و کلیدی، رزمایش اقتدار است که هر ساله پنجم آذرماه برگزار می‌شود که امسال سوم آذرماه برگزار خواهد شد. دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی مزار شهدا، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی و ساخت منازل، ساخت و تعمیر مدارس و آبرسانی، بخش قابل توجهی از برنامه‌های بسیج در این هفته است.

وی افزود: در این هفته ۲۰ هزار بسته معیشتی توسط پایگاه‌ها و نواحی بسیج در سطح استان خوزستان توزیع خواهد شد. گروه‌های پزشکی نیز در این هفته به مناطق محروم اعزام خواهند شد و بسیج حقوقدانان و بسیج مهندسی نیز خدمات مشاوره‌ای ارائه خواهند داد. برگزاری مسابقات ورزشی، پخش فیلم، برگزاری نمایشگاه و نواختن زنگ ایثار از دیگر اقداماتی است که انجام خواهند شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار