اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
مدیر آبفای منطقه دزفول گفت: برخلاف اخبار منتشر شده، وضعیت آب شرب در روستاهای بخش سردشت دزفول کاملاً مطلوب و بهداشتی است.

مصطفی اسماعیل سالم اظهار کرد: با توجه به اینکه تنها منبع مخازن تأمین آب تأسیسات آب‌رسانی بخش سردشت از رودخانه شهر سالند است، هر ساله همزمان با اولین بارندگی، این رودخانه گل آلود شده و باعث افزایش کدورت آب شربِ این منطقه می شود.

وی افزود: کارشناسان آبفای منطقه دزفول و اداره آبفای شهر سالند همزمان با وقوع اولین بارندگی به دلیل گل آلود شدن رودخانه و برای حفظ بهداشت عمومی اقدام به توقف عملیات پمپاژ کرده و در این مدت با زمان‌بندی نسبت به توزیع آب مخازن در بین ساکنان اقدام کردند؛ بنابراین به دلیل لزوم مدیریت توزیع و کنترل بحران در این مدت برخی مناطق با افت فشار و قطع آب مواجهه شدند که یک امر بدیهی و طبیعی است.

مدیر آبفای منطقه دزفول عنوان کرد: با کاهش کدورت آب از عصر روز گذشته عملیات پمپاژ آغاز شده و هم اکنون مخازن در حال آبگیری بوده و عملیات توزیع آب پس از تصفیه به مناطق مختلف در حال انجام است.

اسماعیل سالم تأکید کرد: بنا بر گزارش‌های کارشناسان آبفا و همچنین گزارش‌های مردمی هم اکنون وضعیت آب در روستاهای مختلف بخش سردشت در وضعیت عادی و مطلوب قرار دارد.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های بهره‌برداری آبفای منطقه دزفول در حالت آماده باش بوده و در این بخش مستقر هستند، اضافه کرد: کارشناسان کنترل کیفی آبفای منطقه دزفول در بخش سردشت مستقر بوده و به‌طور مداوم همه آیتم‌های آب شرب این بخش در حال اندازه گیری و سنجش است.

مدیر آبفای منطقه دزفول از شهروندان ساکن در بخش سردشت تقاضا کرد که نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب اهتمام ورزند.

فعالیت صددرصدی ایستگاه پمپاژ شرق دزفول

اسماعیل سالم در ادامه از فعالیت ۱۰۰ درصدی ایستگاه پمپاژ فاضلاب شرق دزفول خبر داد و بیان کرد: ایستگاه پمپاژ فاضلاب شرق فاضلاب شهر دزفول به‌وسیله ۴ دستگاه الکتروپمپ، پمپاژ و پس از عبور از رودخانه دز به تصفیه‌خانه فاضلاب هدایت می شود. الکتروپمپ های این ایستگاه به دلیل استهلاک و اتصال جداول روباز به شبکه فاضلاب و ورود حجم عظیم زباله و نخاله معمولاً به‌صورت پی در پی از مدار خارج شده و نیاز به تعمیر اساسی داشتند.

وی افزود: در سنوات گذشته اورهال این الکتروپمپ ها نیازمند صرف هزینه زیاد توسط شرکت‌های سازنده خارج از استان بود که معمولاً با وقفه و مدت زمان چند هفته‌ای صورت می گرفت؛ بنابراین برای حفظ محیط زیست و بهداشت عمومی این اقدام با توان داخلی آبفا و صرف یک پنجم هزینه تعمیر و وارد مدار شدند.

مدیرآبفای منطقه دزفول تصریح کرد: در این راستا روزهای گذشته دو دستگاه الکتروپمپ شافت و غلاف ۷۵ و ۹۰ کیلووات ایستگاه پمپاژ فاضلاب شرق دزفول توسط پرسنل و کارشناسان آبفای منطقه دزفول تعمیر اساسی و رفع عیب شده و هم اکنون این ایستگاه پمپاژ با تمام ظرفیت عملیات پمپاژ فاضلاب و انتقال را به تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب دزفول انجام می دهد.

اسماعیل سالم گفت: با انجام این عملیات، ایستگاه پمپاژ فاضلاب شرق دزفول آمادگی لازم را در فصل بارندگی داشته و از تمام ظرفیت این ایستگاه بهره‌برداری می شود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار