اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
جهت توسعه متوازن شهر پیشنهاد می شود تیمی از کارشناسان خبره و موجه را به کار گیرید و تعدادی پروژه توسعه آفرین با دید درآمد زایی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی تعریف و با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران خرد و کلان و یا قراردادهای B.O.T اجرایی نمایید.

شوشان -  نوید قائدی:

جناب آقای شهردار سخنان اخیر شما چندان خوشایند نبود زیرا این فرمایشات شما بوی ناامیدی و یاس می داد.

جهت استحضار مشکلات مجموعه شهرداری  و مدیریت شهری اهواز را تقریبا همه کارشناسان خبره می دانند.

کسی از شما و شورای شهر که با شعارهای کوبنده آمده اند انتظار معجزه ندارد، اما به نظر می رسد شناخت شما و شوراییان از مشکلات شهر کامل نبوده که اکنون چنین مطالبی را بیان می کنید،اما شهروندان از شما و شوراییان انتظار برنامه ریزی و تغییر و تحول محسوس در شهر را دارند.

از اینکه ساختار شهرداری ایراد اساسی دارد شکی نیست،از اینکه منابع درآمد شهرداری ناکافی و سال ها است که دچار رکود است و راهکارهای نوینی اندیشیده نشده است، مشخص است.

جناب آقای شهردار اگر انتظار دارید دولت و وزارت خانه ها به شما کمک های شاق و وافری نمایند بگذارید آب پاکی را روی دستتان بریزم چون تمام دستگاه های اجرایی با کمبود منابع مالی مواجه هستند و به سختی امورات می گذرانند و تا زمانی که شرایط اقتصادی کشور روبراه شود بهتر است به فکر راهکار های درآمد زایی پایدار و مولد و بومی باشید، به گونه ای که تا حدودی هزینه های حقوق و پرسنلی تامین و بخشی از برنامه های توسعه شهری تامین شود.

جناب آقای شهردار جهت اطلاع این شورا ادعا به اصلاح و مبارزه با رانت و فساد را وافر داده است، لطفا از این بستر و امکان بهره ببرید و مسایل پشت پرده و امکانات به تاراج رفته و اتلاف منابع های نامتعارف را هویدا و بر ملا نمایید.

جهت توسعه متوازن شهر پیشنهاد می شود تیمی از کارشناسان خبره و موجه را به کار گیرید و تعدادی پروژه توسعه آفرین با دید درآمد زایی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی تعریف و با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران خرد و کلان و یا قراردادهای B.O.T اجرایی نمایید.

در بعد تامین هزینه های جاری لازم است هر چه سریعتر ممیزی املاک را شروع نمایید، از بانک اطلاعات اشتراک برق که حدود ۴۳۰ هزار خانگی و صنعتی و غیره است بهره بگیرید و پروسه صدور و پرداخت ماهیانه قبوض را مهیا نمایید، در این روش اگر شهروندان را توجیه نمایید و از روش های فرهنگی و اجتماعی و آموزشی بهره گیرید قول می دهم اکثر شهروندان با پرداخت ماهیانه بهای خدمات شهری و نوسازی و عوارض های کسب و پیشه رضایت خواهند داشت و شما براحتی می توانید بخش زیادی از هزینه های جاری شهرداری را تامین نمایید.

این اقدام می تواند در بستر یک اپلیکیشن اجرایی شود که توسط تیم کارشناسی هدایت شود البته مراتب ساده پیشنهاد شده که نیاز به برنامه ریزی و مطالعات دقیق دارد.

جناب آقای شهردار لازم است در سیستم شهرداری و مدیریت آن تغییر نگرش داده شود، باید تیم های کارشناسی و خبره به کار گیری شوند، انتظار نداشته باشید با روش های سنتی و رویه های گذشته و کمبود منابع مالی و درآمد ها و افزایش سرسام آور هزینه ها بتوانید به راحتی امور شهر را به پیش ببرید.به دنبال معجزه و توزیع منابع مالی هم از سوی دولت نباشید، حداقل تا دوسال آینده گشایشی در کار نخواهد بود و بهتر  است که دست به کار شوید و بر روی توان و پتانسیل شهر و شهروندان و سرمایه های شهر و سرمایه های اجتماعی متمرکز باشید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار