شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال (ماینر) در کلانشهر اهواز از ابتدای سال تاکنون ۵۹ هزار مگاوات ساعت برق صرفه‌جویی شده است.

مهرداد فارسی مدان با اشاره به میزان کاهش بار ناشی از کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال (ماینر) اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۱۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) در کلانشهر اهواز کشف و جمع‌آوری شد که با جمع‌آوری این دستگاه‌ها ۵۹ هزار مگاوات ساعت برق صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه هر دستگاه ماینر معادل ۲.۵ کیلووات برق مصرف می‌کند، تصریح کرد: با در نظر گرفتن سقف مصرف مشترکان شرکت در فصل تابستان، میزان برق صرفه‌جویی شده ناشی از جمع‌آوری دستگاه‌های ماینر در اهواز معادل مصرف برق ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار است.

به گزارش شوشان به نقل از شرکت توزیع برق اهواز، فارسی مدان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های رمز ارز دیجیتال با تاثیر هارمونیکی شدید روی شبکه، منجر به کاهش کیفیت ولتاژ و در نهایت آسیب زدن به وسایل الکترونیکی مشترکین می‌شوند.

وی کشف این تعداد دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اهواز را حاصل همکاری همشهریان قانون مدار و تلاش نیروی انتظامی و حکم قضائی دانست. 

فارسی مدان از شهروندان اهوازی خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک استفاده از رمز ارزهای غیرمجاز، از طریق سامانه ۱۲۱ و یا سایت شرکت اطلاع رسانی کنند تا از پاداش در نظر گرفته شده در این رابطه نیز بهره‌مند شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار