اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی دو موضوع بسیار مهم هستند که باید مورد توجه دانشجویان باشند، گفت: شناخت دقیق عملکرد مسئولان کشور، شناخت دقیق همه موضوعات و اطلاع دقیق از ادله مسئولان از مهمترین مباحثی است که دانشجویان مطالبه‌گر باید مد نظر خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد در دیدار با دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز که امروز (۱۵ آذرماه) به مناسبت روز دانشجو در دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: همیشه در نشست‌های دانشجویی باید از همه جریانات دانشجویی در جلسات حضور داشته باشند و نباید تنها یک جریان خاص در جلسات حضور داشته باشند.

وی افزود: دانشجویان باید نسبت به جامعه خود، نیازسنجی کنند تا بتوانند گرهی از مشکلات استان و کشور را باز کنند. جنبش‌های دانشجویی در حوادث گوناگون از قبل از انقلاب و پس از انقلاب در صحنه حضور داشته و پیشگام بسیاری از اتفاقات بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی دو موضوع بسیار مهم هستند که باید مورد توجه دانشجویان باشند، گفت: انتظار داریم همه دانشجویان مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی را مد نظر خود قرار دهند زیرا این دو موضوع جزو مطالباتی است که دانشجویان باید به آن توجه کنند.

وی افزود: پیشرفت علمی کشور در همه عرصه‌ها که به واسطه دانشگاه‌ها محقق می‌شود رمز موفقیت کشور و کلید قدرت و استحکام درونی کشور است. این مساله و پرداختن به علم، جزو مطالبات بحق مقام معظم رهبری و نظام مقدس اسلامی است.

موسوی‌فرد با بیان اینکه علم اصلی‌ترین میدان رقابت در همه عرصه‌ها است تا بتوانیم در همه عرصه‌ها ایفای نقش کنیم، ادامه داد: تولید علم برای حال و آینده می‌تواند برای کشور بسیار موثر باشد و این مساله یکی از اصلی‌ترین مطالبات نظام مقدس اسلامی است که باید مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم اهداف انقلاب اسلامی را پیش ببریم.

وی گفت: اگر پیشرفت علمی کشور به درستی رقم بخورد، قطعا شاهد رشد و تعالی کشور خواهیم بود و مشکلات اقتصادی کشور برطرف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اهمیت مطالبه‌گری توسط دانشجویان افزود: مطالبه‌گری باید در چارچوب خاص باشد زیرا اگر خارج از چارچوب باشد قطعا مساله، نه مطالبه نظام و نه مطالبه حضرت آقا خواهد بود؛ اگر مطالبه‌گری عمیق و مطابق دستورات مقام معظم رهبری باشد، قطعا می‌توانیم از آن نتیجه بگیریم.

وی افزود: شناخت دقیق عملکرد مسئولان کشور، شناخت دقیق همه موضوعات و اطلاع دقیق از ادله مسئولان از مهمترین مباحثی است که دانشجویان مطالبه‌گر باید مد نظر خود قرار دهند. دانشجو باید درباره مسائلی که قرار است نسبت به آن مطالبه‌گری کند، شناخت دقیق و عمیق داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه آرمان مورد مطالبه یک دانشجو باید عمیق و دقیق باشد، گفت: هرچه عمق مطالبه بیشتر باشد بهتر و جدی‌تر به آن توجه می‌شود و شنیده می‌شود اما اگر مطالبه‌گری سطحی شکل بگیرد، دانشجو بهانه‌گیر و نق‌زن تلقی می‌شود.

وی با اشاره به بحث تحول در نماز جمعه ادامه داد: مطالبات مردم باید در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شود. مردم و دانشجویان می‌توانند به کمک ما بیایند و با طرح‌ها و بیان مطالبات صحیح، حلقه مفقوده نماز جمعه را بیابند و در این زمینه به ما کمک کنند.

موسوی‌فرد درباره صحبت‌های مطرح‌شده در خصوص انتصابات مدیران در خوزستان افزود: از پل صراط رد نشوم اگر در انتصاب یک مسئول دخالت کرده باشم. من در هیچ انتصابی در استان خوزستان دخالت نکرده و نخواهم کرد. بعضا هم اگر به سراغ ما بیایند، تنها گوش شنوا هستیم و موضوعات را می‌شنویم.

وی گفت: انقلاب و همه دولت‌ها در طول این سال‌ها در حد توان کار کرده‌اند اما به علت مشکلات اقتصادی و شغلی جوانان، این عملکرد دیده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، در این دیدار جمعی از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشگاه آزاد اهواز و... به بیان دغدغه‌ها و مطالبات در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و همچنین مسائل سیاسی روز کشور پرداختند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار