شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
شوشان - محمد سعید بهوندی:

حتماً تا حالا بعضی از والدینی رو که الحمدالله! تعدادشون هم کم نیس، دیدین که فرزندان خودشون رو بری از هر گناه و خطایی میدونن و هر چه کژی هست و نیست رو می‌چسبونن به پیشونی بچه‌های در و همسایه و بچه‌های گل خودشون، الهی چشم شیطان کور بشه، شش دانگشون کامل کامله و وای بحال کسی اگه بخواد احتمال شک و شبهه‌ای رو در مورد اونها مطرح کنه، اون وقته که با تمامی تجهیزاتی که در اختیار دارن، وارد نبرد شده و تا پای جان هم پیش میرن.

حالا چرا گریزی به این خصلت نزد بعضیا زدم؟! واسه اینه که؛ قضیه دولتها و بعضی هواداران سینه‌چاکشون در کشور ما، دقیقاً شبیه همین بعضیا هستش، باز به هیچ وجه زیر بار یه خطای سهوی و خیلی کوچیک دولتی که با اون اشتراک جناحی دارن نمیرن و نزد اونا هر مشکل و ایراد و نقصی هست، تنها و تنها متعلق به همون دولتیه که میدون بازی رو بوسید و رفت کنار.

 با دهها دلیل روشن و چندین سند محکم، بی‌اشکال و چندین شاهد عادل هم امکان تجدید نظر در داوریهاشون نیس. 

هر چه بگی آقا یا خانم بزرگوار! این کشور متعلق به همه‌ی ماس، لذا اگه یه قدم به سمت رشد و توسعه برداره، تنها شما از اون برخوردار نمیشی، بلکه همه‌ی ما از این توفیق بهره‌مند میشیم و اگه خدای ناکرده در اثر یه سیاست و اجرای یه برنامه‌ی غلط، ضرری متوجه کشور بشه، باز شما تنها متضرر نمیشی، بلکه ممکنه در زندگی و کار همه‌ی ما اثر منفی بجای بذاره و الی ماشاالله از این استدلالاتی که گوش شنوایی نزدشون نیس. 

شاید عده‌ای قبول نداشته باشن، امّا به نظر اینجانب؛ این طرز رفتار و اخلاق نزد هواخواهان هر کدام از جناحهای کشور در سالهایی که پشت سر گذاشتیم(مخصوصاً پس از اتمام دفاع هشت ساله)، یکی از اشکالات عمده‌ی ما در مسیر توسعه‌ی پایدارمون بوده. به هر حال هر دولتی بر سر کار اومده، مثلاً اگه صد عیب و ایراد و خطا داشته، مقداری هم خدمت کرده و عمل مثبت انجام داده، پس منطق و حکمت در اینجا حکم میکنه که؛ دولت جدید مسیرهای نادرست، اشتباه و زیانباری که دولت قبلی رفته رو کاملاً مسدود کنه و با هوشمندی و شناخت بیشتر، مواظب باشه تا مسیرهای صحیح رو برای پیشرفت و عمران و آبادانی کشور انتخاب کنه و همچنین در این مسیرهای تازه، از تجارب و اقدامات مثبت دولتهای پیشین هم در صورت نیاز استفاده کنه و گفتنِ مکرر ضعف‌های گذشتگان، اگه واسه‌ی عبرت‌آموزی باشه، اونم به شرط رعایت انصاف و اخلاق حسنه و هم بقدر کفایت، مفیده. امّا اگه بیشتر به یه رویه تبدیل بشه، واسه‌ی جمع کردن همه ناراستی‌ها و ریختن در دامن دولتهای گذشته، این با هیچ خیر و برکتی سازگار نبوده و قادر به پوشاندن هیچکدوم از ایرادات دولتهای بعدی هم نیس.

 والسلام

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار