اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
شوشان - دکتر حسن هانی زاده:

صرف نظر از نقش تاثیر گذار واستراتژیک شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه های دیپلماسی میدانی یک مقوله دیگری که کمتر به آن پرداخته شده موضوع نقش محوری شهید در ایجاد وفاق بین جریان های سیاسی، امت و رهبری بود.

شهید سلیمانی در طول ۴ دهه گذشته بطور طبیعی در گفتار و رفتار فراتر از جریان های سیاسی و صف بندی های حزبی ظاهر شد و توانست به دور از سهم خواهی های معمول حزبی که متاسفانه جامعه ایرانی را دچار قطب بندی های مخرب سیاسی کرد نقشی وحدت بخشی ایفا کند.

نگاه راهبردی شهید حاج قاسم سلیمانی در حقیقت نگاه بر خاسته از فرآیندهای حزبی و مصلحت جویانه نبود بلکه پیروی از ولایت، بصیرت سیاسی، پرهیز از دخالت در قطب بندی های جناحی، ایجاد وفاق بین ملت و رهبری ،تقویت محور مقاومت بر اساس شاکله های دینی و تقابل با هژمونی امریکا و غرب بخشی از استراتژی میدانی و سیاسی شهید بود.

از دیگر ویژگی های شهید حاج قاسم سلیمانی پرهیز از ظهور در رسانه ها بود، زیرا ان شهید هیچگاه در پی خود محوری وچهره سازی نبود بلکه آنچه که شهید سلیمانی در پی نهادینه سازی آن بود ایجاد وحدت بین ملت و رهبری و در نهایت ایجاد وفاق منطقه ای برای تضعیف نقش تخریبی امریکا و رژیم صهیونیستی بود.

در حقیقت برخی جریانها پس از شهادت ایشان تلاش کردند تا از نام بلند آوازه ایشان به نفع اهداف سیاسی وحزبی خود استفاده کنند اما از انجائی که ملت ایران شهید سلیمانی را فراتر از همه جریان های مصطلح چپ و راست می داند این جریانها نتوانستند  به اهداف خود برسند.

حضورخود جوش میلیونها انسان در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی چه در ایران و چه در عراق ثابت کرد که آن شهید علاوه بر اینکه ملی ترین شخصیت بود در حوزه منطقه ای و بین المللی امتی ترین  شخصیت نیز تلقی می شد.

متاسفانه برخی قلم ها با سوء استفاده از فضای اجتماعی موجود  با انتشاریک سلسله مقالاتی تلاش دارند تا چهره ملی و امتی این شهید را در حد ایجاد وفاق بین جریان های سیاسی تنزل دهند واین در واقع ” کلمه حق یراد بها الباطل” است .

شهید قاسم سلیمانی در دوران حیات پر برکت خود چه در دوران جنگ تحمیلی صدام علیه ایران وچه در دوران حضور میدانی در محور مقاومت همواره عامل وحدت بین ملتهای منطقه بود زیرا فکر واندیشه و مکتب شهید سلیمانی فراتر از آن است که  برخی جریان های سیاسی کم حجم داخلی بخواهند از نام این شهید والا مقام بهره برداری سیاسی کنند.

طبیعی است بهره برداری تبلیغاتی از شهید سلیمانی برای اهداف سیاسی خاص با رویکردها و منش آن شهید مغایرت دارد و شهادت ایشان بطور طبیعی عامل وحدت آفرینی بین ملت و رهبری بود زیرا در مراسم تششیع پیکر این شهید همه طیف های اجتماع با هر دیدگاهی حضور یافتند و این به مفهوم وجود یک وحدت ملی خود جوش بین رهبری و ملت است که فراتر از طرازهای حزبی است.

لذا ملت ایران نیاز به موعظه و نصیحت برخی افراد که در لفافه کلمات و عباراتی به ظاهر دلسوزانه سعی دارند تا برخی افراد وشخصیت های معلوم الحال را تطهیر کنند ،ندارد زیرا شهید حاج قاسم سلیمانی متعلق به یک حزب و یک ملت نیست بلکه جایگاه فرا ملی آن شهید مانع از این می شود که در یک چارچوب جناحی محدود شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار