شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: دانشگاه شهرداری که پیش از این به صورت مستقل فعالیت کرده است بر اساس نامه دانشگاه علمی کاربردی باید از زیر مجموعه شهرداری تغییر وضعیت دهد که بر این اساس تعیین تکلیف این دانشگاه و کارکنان آن ضروری است.

سید محسن موسوی زاده در حالی روز چهارشنبه در بیست و هفتمین جلسه رسمی شورای این شهر، بر تعیین تکلیف این دانشگاه و کارکنان آن تاکید کرد که این نشست با حضور ۲۰ نفر از کارکنان معترض  دانشگاه شهرداری اهواز که از ساعتی قبل در مقابل این شورا تجمع  کرده بودند، برگزار می شد.

وی افزود: سال گذشته نامه ای از دانشگاه علمی کاربردی برای دانشگاه شهرداری اهواز ارسال شد که بر اساس آن این دانشگاه باید از حالت استقلال خارج شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه متاسفانه به دلیل برخی کج سلیقگی ها در شهرداری پیگیری برای این موضوع به نتیجه نرسیده است، افزود: این درخواست مطرح شده است که رییس دانشگاه باید صورت وضعیت دانشگاه از زمان تاسیس تا زمانی که زیر نظر شهرداری می رود را باید امضا کند که مخلف آن هستیم.

موسوی زاده ادامه داد: دانشگاه شهرداری پیش از این یک نهاد مستقل بوده که هزینه و درآمد آن به عهده خود دانشگاه بوده است به همین دلیل صورت های مالی این دانشگاه باید بعد از قرارگرفتن زیر نظر شهرداری مطالبه شود.

وی با اشاره به نظر موافق اعضای شورا با بازگشت نیروهای حراست از پل های اهواز که پیش از این از شهرداری منفک شده اند، خواستار ادامه این نگاه مثبت اعضای شورای شهر اهواز نسبت به دانشگاه و کارکنان آن شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه کارکنان این دانشگاه نسبت به آینده شغلی خود احساس آرامش ندارند، گفت: باید وضعیت این دانشگاه بر اساس تکلیف دانشگاه علمی کاربردی و فارغ از مسایل حاشیه ای مشخص و این دانشگاه زیر نظر شهرداری قرار گیرد و ۵۴ نفر کارمندان آن نیز تعیین تکلیف شوند.

وی، دانشگاه شهرداری اهواز را امتیازی برای این شهر دانست و ادامه داد: این دانشگاه در این سالها میزبان برگزاری دوره های مختلف شهرداری ها و دهیاری ها بوده و در سطح استان و کشور دارای جایگاه است.

سیاوش محمودی رییس شورای اهواز در ادامه این جلسه به دلیل حضور تعدادی از کارکنان این دانشگاه، برای استعمال مطالبه های آنها پیشنهاد خارج شدن ۲ دستور کار امروز شورا را مطرح کرد که با رای اعضا لایحه های مساعدت به مسجد امام علی(ع) و مسجد کوب زیتون کارگری که در دستور جلسه امروز بود از دستور کار خارج شد.

همچنین وی با بیان اینکه این موضوع در دستور کار نبود و به منظور اینکه این استثنا تبدیل به رویه نشود و سایر افراد با حضور در صحن شورا، خواستار تغییر دستور کار جلسه و پیگیری مطالبه های آنها شوند، پیشنهاد پایان جلسه و غیرعلنی شدن ادامه آن و طرح دیدگاه تعدادی از کارکنان این دانشگاه را مطرح کرد که این پیشنهاد به تصویب اعضا رسید.

شهرداری اهواز در سال ۱۳۹۲ مجوز دانشگاه علمی کاربردی را اخذ کرد.این دانشگاه جهت ادامه تحصیل کلیه پرسنل شهرداری‌های خوزستان تاسیس شده است و ظرفیت پذیرش ۴۵۰ دانشجو را در هر ترم دارد.

دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری اهواز در چهار رشته کاردانی و دو رشته کارشناسی دانشجو می‌پذیرد. رشته‌های کاردانی شامل کاردانی برق مترو، شهرسازی، فنی معماری شهری، برنامه‌سازی کامپیوتر و رشته‌های کارشناسی شامل مهندسی فناوری معماری طراحی و نوسازی بافت‌های فرسوده و مهندسی فناوری اطلاعات خدمات رایانه‌ای در شهرداری است.

لایحه روش اجرایی انجام امور جهادی در مناطق کم برخوردار شهر اهواز لایحه ای بود که در این جلسه شورا در دستور کار قرار گرفت و اعضا به اتفاق آرا به این لایحه رای مثبت دادند.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار