شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
بیش از یکسال است که مشکلات و معضلات تلمبار شده بدلیل تغییرات در مدیریت عالی مناطق آزاد لاینحل باقی مانده ، قریب به دوماه است که هیئت مدیره جدیده فعالیت خویش را آغاز نموده و مدیر عامل جدید نشان داده با درایت و حوصله در روند بهبود شرایط گام برمی‌دارد.
شوشان - منصور فاضلی:

بیش از یکسال است که مشکلات و معضلات تلمبار شده بدلیل تغییرات در مدیریت عالی مناطق آزاد لاینحل باقی مانده ، قریب به دوماه است که هیئت مدیره جدیده فعالیت خویش را آغاز نموده و مدیر عامل جدید نشان داده با درایت و حوصله در روند بهبود شرایط گام برمی‌دارد.

وی با بر پایی میز خدمت بصورت هفتگی همراه با معاونین خود نشان داده که آمده است تا بصورت جهادی بر مشکلات و معضلات فائق اید .

همچنین با حضور مستمر در منطقه با بررسی علل و عوامل بروز مشکلات و تمرکز بر راهکارها در پی جبران و مرتفع نمودن مشکلات است ، وسعت معضلات کم نیستند مدیریت قوی می‌طلبد ، در این خصوص لازم است نخبگان و متخصصین منطقه با توجه به ترکیب نیروهای انقلابی در راس سازمان به یاری و کمک شتافته و این تیم را در بهبود اوضاع و رفع هر چه سریعتر کاستی ها یاری نمایند .

مدیران منطقه بر خلاف گذشته نسبت حواشی ایجاد شده واکنشی نشان نداده و خود را اسیر هجمه های که بیانگر جنگ روانی است ، نکرده و با تمرکز بر مرتفع نمودن انبوه مشکلات مدبرانه متمرکز گشته اند اما در این بین عده ای با تخریب و تضعیف فردی سعی در کند کردن روند حرکت فعلی دارند . 

و هر روز با یک ترفند جدید اقدام به تخریب اشخاص مینمایند باید توجه داشت نقد جایز است و لازم ، زیرا نقد باعث میگردد اشتباهات را تلنگر وار گوشزد نمود اما تخریبگران هدفی ندارند جز ایجاد خلل در مسیر حرکت تیم جدید این افراد باید بدانند نقد از تخریب متفاوت است  . 
میتوان نقد و تخریب را اینگونه تعریف نمود .

 نتایج و پیامدهای نقد ، انتقاد و تخریب از زمین تا آسمان تفاوت دارد. انتقاد به خاطر برخورداری از منطق همه فهم، همواره موجب ایجاد مطالبه ای عمومی و ایجاد فضایی برخورداری از شور و مشورت و ارائه بهترین راهکارهای عملکردی است و در نتیجه باعث بهبود و اصلاح امور می شود.

 تخریب اما هرگز کارآمدی ندارد و نه تنها به بهبود امور منجر نمی شود، بلکه به کارگیری ابزارها و روش های نامطلوب در آن ، سبب ساز افول اخلاق در جامعه هم می شود.

انتقاد به خاطر رویکرد همگرایانه ای که در ماهیت خود دارد، همبستگی ، اتحاد و همدلی و انسجام ملی را تقویت می کند، اما تخریب به خاطر توجه مطلق به منافع گروهی و جناحی و توسل به تاکتیک هایی چون گروکشی ، خرده گیری ، القای ناکارآمدی حریف ، زیر سوال بردن اقدام های مثبت و ... زمینه های واگرایی و بی اعتمادی را در جامعه فراهم می کند.

به عبارتی نقد سازنده سرمایه های اجتماعی را تقویت می کند اما تخریب سرمایه های اجتماعی را فدای منافع گروهی خاص می کند.

در مجموع باید گفت راه نقد از تخریب جدا است ؛ اولی با انگیزه اصلاح انجام می شود و دومی با هدف تخریب ، اولی از قاعده و قانونی مشخص پیروی می کند و دومی تابع قانونی نیست ، اولی سازنده است و دومی ویرانگر ، اولی به دنبال گشودن درهای تازه و دومی به دنبال به بن بست کشادن با هدفی مشخص.

العاقبه للمتقین الهم و اجعلنا من المتقین
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار