اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
شوشان - منصور فاضلی:

بارها با این جمله روبرو گشته ایم که پول نفت را روی سفرهای مردم خواهیم آورد و آخرین باری که این سخن از زبان یک مقام مسئول شنیده شد ، در زمان ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد بود اما سه سال بعد غلامحسین الهام در مبحثی سر بسته اعلام نمود نفت را روی سفره های مردم نخواهیم برد زیرا نفت بو دار است مشام مردم را می‌آزارد. 

ایران با ۱۰ درصد ذخائر نفتی و گازی جزو بزرگترین کشورها با ذخائر هنگفت است که بالطبع با این ثروت عظیم می‌تواند رفاه و آسایش و ارامش جامعه را به بهترین شکل ممکن رقم زند این گنج لایزال و بکر می‌تواند تولید و صنعت کشور را شکوفا بخشد و اشتغال فراوان ایجاد نماید ، و صادرات قابل توجهی را در پی داشته باشد و حمل و نقل ریلی و هوایی و دریایی و جاده ای را از سطح استاندارد های جهانی فرا تر ببرد ، این منابع می‌تواند ایران را در زمره کشورهای مرفه دنیا با کلیه امکانات و فناوری های روز همتراز نماید و شاید هم بطرز معجزه آسایی از آنها بالاتر ، میتواند شادمانی و طراوات و شادابی و نشاط را برای مردم به ارمغان بیاورد ، اما... 

 برنامه ریزیها و عملکرد مسئولین کشور را چگونه به چنین فلاکتی دچار نموده که بیش از ۷۰ درصد جامعه به زیر خط فقر رانده شدند.

چند روز پیش سخن عجیبی در خصوص کارت نان برای مردم از زبان جناب میرکاظمی رئیس سازمان برنامه بودجه بیرون جهیده که بسیار حزن آلود و تاسف آور  بود .  

حزن آلود از آن جهت که کشورهای فقیر و مسکین دنیا که ذخائر نفتی و گازی هم ندارند و در امرار معاش و نان شب خویش در مانده و وامانده هستند هنور به کارت نان متوسل نگشته اند.

چگونه ما به این درجه از فلاکت و بیچارگی رسیده ایم که با این ثروت عظیم خداد دادی باید نان خوردن مردم هم جیره بندی و کارتی نمایم و اما ..

وزیر محترم کار در سخنرانی که در گذشته داشته از برنامه های برای شکوفایی در امر کشاورزی و رشد جمعیت سخن رانده و با اقتدار از مقام نخست جهانی سخن می‌گوید.

ایشان میفرماید اگر نفت را از خام فروشی خارج نمایم و با همکاری نخبگان در امر کشاورزی و ترانزیت و صنایع و رشد جمعیت تا ۱۵۰ میلیون نفر ، قطعا در جهان به مقام نخست در امر تولید و شاخص های اقتصادی خواهیم رسید و در ادامه با اشاره به ایه وَآتَاكُمْ مِنْ كُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ ۚ وَإِنْ تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا ۗ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَظَلُومٌ كَفَّارٌ

و از انواع نعمتهایی که از او درخواست کردید به شما عطا فرمود، و اگر نعمتهای (بی انتهای) خدا را بخواهید به شماره آورید هرگز حساب آن نتوانید کرد، (با این همه لطف و رحمت خدا) باز انسان سخت ستمگر و کفر کیش و ناسپاس است. 

مع الاسف ایشان به متن آیه توجه نموده اما از تفسیر آن عاجز مانده نعمات همین منابع خداد دادی و بکر است که شما با تفکر و برنامه ریزی غلط آن را به نابودی کشاندید و مردم را به چنین درجه از فلاکت سوق دادید .

 آدمی از نگرش های متفاوت دو مسئول در شعار تا عمل هاج واج می‌ماند از یک سو به انبوه نعمات خداددادی و مقام نخست اشاره می‌شود و از سوی دیگر نان مردم را با کارت و جیره بندی برنامه ریزی می‌کنند نگارنده هنوز نتوانسته معنای این تضاد در کلام را درک نماید ، امید است عزیزان مسئول پاسخ روشنی به این ابهام بدهند و در نهایت باید به این عزیزان فرمود.

از طلا گشتن پشیمان گشته ایم 
مرحمت فرموده ما را مس کنید
والعاقبه للمتقین الهم واجعلنا من المتقین 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار