اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

شوشان - جواد الهایی سحر:

قهر با طبيعت و عدم توجه به محيط زيست در عملكرد فرمانداران در روز هواي پاك بيانگر بي توجهي به زيست بوم و عقب ماندگي از توسعه است وقتي در انتخاب فرماندار به تمام گزينه ها توجه مي كنند الا به معيارهاي محيط زيستي ميشود روز ملی هواي پاك بدون حضور فرمانداران !

عدم توجه فرمانداران به  انجمن های مردم نهاد و نپرداختن به مقوله فرهنگ سازی در پاسداری و حفاظت از محیط زیست توسعه پايدار را شديدا تهديد مي كند.

بسياري از فرمانداران استان هيچ فكر محيط زيستي ندارند و همياري و همكاري آنان در پاس داشت محيط پيرامون را در حد يك شعار مي انگارند.

غفلت از عملكرد منابع طبيعي و عدم توجه به مديريت مسئولان  منابع طبيعي در شهرستان ها در قاچاق چوب و زغال يك فاجعه اي است كه در سال هاي آتي براي ما نمايان خواهد شد.
 
وجود كارگاههاي زغال بدون شناسنامه و مجوز فعاليت ، برش درختان بي مجوز ، عدم دادن  نهال به دهياران و جوامع محلي، تخريب جنگل ها و نداشتن برنامه جامع حفاظت از جنگل هاي استان ، عدم تعريف سهم ذينفعان محلي ، نداشتن سامانه فعاليت هاي جنگلي و عدم مشاركت فعال تشكل هاي زيست محيطي در جنگل ها و غفلت فرمانداران ما از اين معضلات خوزستان را در رتبه اخر توسعه كشوري قرار خواهد داد.

اگر امروز شاخص توسعه انساني استان خوزستان با فقيرترين كشور امريكاي جنوبي ترینیداد و توباگو کشوری جزیره‌ای در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوبی برابر و هم سطح است با اين فعاليت فرمانداران ما و غفلت از محيط زيست و كوچك شمردن محيط زيست و منابع طبيعي ، خوزستان را در سال هاي آينده با كشورهاي افريقايي در توسعه همتراز و هم سطح خواهند كرد.

زندگي در يكي از الودترين شهرهاي جهان (اهواز) به خاطر وجود فلرهاي نفتي و صنايع فولاد و صنايع نيشكر و عدم سركشي و دادخواست از اين صنايع را يك غفلت و يك فعاليت خاكستري براي فرمانداران اهواز و كارون مي دانيم و فرمانداران كلانشهر الوده اهواز را دعوت به استفاده از تجربه زيست دوستان و تشكل هاي محيط زيست اهواز مي كنيم.
 
وجود انباشت پسماند در اطراف اهواز ، تجمع نخاله هاي ساختماني ، عدم توجه به تكميل كمربند سبز اهواز و محيط پيرامون شهري يك برنامه منظم و همت جهادي ميخاهد كه اميدواريم فرمانداران ما با طبيعت خود آشتي كرده و براي اين مشكلات كلان راهكاري اتخاذ كنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار