شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛
دکتر محمدحسین سرمست گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود و مراجعات و بستری بیماران بدحال به موقع انجام نشود، قطعا شاهد افزایش موارد مرگ خواهیم بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به روند سریع و پیش‌رونده بیماری گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود و مراجعات و بستری بیماران بدحال به موقع انجام نشود، قطعا شاهد افزایش موارد مرگ خواهیم بود.

دکتر محمدحسین سرمست در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۹ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه روند افزایش بیماری در ایران و به تبع آن در خوزستان بسیار سریع پیش‌رونده است، باید تصمیمات در خور و شایسته‌ای اتخاذ شود.

وی افزود: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود و مراجعات و بستری بیماران بدحال به موقع انجام نشود، قطعا شاهد افزایش موارد مرگ خواهیم بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در استان خوزستان میزان مراجعات و موارد بستری در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن دو برابر و در برخی نقاط بیش از دو برابر شده است، گفت: در هفته گذشته موارد ابتلا به کرونا ۲۰۸ درصد و موارد بستری ۲۰۴ درصد افزایش داشته است. موارد مرگ نیز نسبت به هفته قبل از آن تغییری نکرده است.

وی افزود: در این شرایط، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت نکات بهداشتی باید توسط آحاد مردم رعایت شود. برای تزریق واکسن نیز هنوز دیر نشده است.

سرمست با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان رازی در حال تکمیل است، تصریح کرد: در شرایط کنونی آمادگی بهداشت برای اجرای طرح شهید سلیمانی، توسعه تخت‌های بیمارستانی، تجهیز بیمارستان‌ها و آمادگی پرسنل بسیار اهمیت دارد و باید در این موارد آمادگی‌های لازم را داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر استفاده از تجارب پیک‌های قبلی بیان کرد: امیدواریم با استفاده از این تجارب و همچنین تجربه مردم در پیک‌های قبلی در مورد حفاظت از خود، مردم کمترین آسیب را ببینند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار