شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
شوشان - منصور فاضلی:

امروز رهبر انقلاب در خصوص تولید گلایه های فروان و بحقی  داشت ، البته گلایه های ایشان در باب خودرو سالها از زبان مردم گفته شده و فریاد زده شده اما متاسفانه حامیان صنعت خودرو صدای گلایه و شکوایه جامعه را نشنیده گرفتند خودرو سازان با تمام حمایت همه جانبه ای که از سوی نهاد ها ، سازمان ها ، ارگان ها و.‌‌‌شده اند و حتی بهترین تسهیلات و امکانات منحصر به فردی که به‌ آنها اختصاص داده شد.

اما کیفیت محصولات  آن دلچسب نبود هر روز مشکلات فروانی برای مشتریان در پی داشته  و گلایه هاي عامه مردم بر آن وارد است ، الحق و الانصاف این گلايه ها بحق بود زیرا اگر تمامی این امتیازات فراوان  به هر واحد تولیدی ارائه میشد قطعا به لحاظ کیفیت و خلاقیت و قیمت در جهان حرف اول را می‌زد ، اما همانگونه که مشاهد شد این امکانات و امتیازات فقط برای صنعت خودرو در نظر گرفته شده نه منحصرا به واحد های تولیدی دیگر ، اصولا تولید در ایران واژه نامئنوسی است که مدیران با آن بیگانه هستند و نه آن را درک می‌کنند و نه به آن بهایی می‌دهند ، این چندمین سال است که شعار‌ سال حول و محور تولید ایراد گردیده و هر ساله وضع اسف بار تر از سال قبل میگردد .

 شاید برای جامعه ای که از تولید فقط نام ان‌ را می شنوند زیاد اهمیتی نداشته باشد .اما برای صاحبان صنایع و صنایع کوچک بسیار‌حائز اهمیت است که در خصوص تولید چه تدابیری اندیشیده میشود .

صاحبان صنایع تمام هستی خویش را در تولید سرمایه گذاری نموده اند که هم اشتغال را پایدار نمایند و هم کشور را به لحاظ تولید به خود کفایی برسانند و هم شاخص های اقتصادی را بالا ببرند . اما هیچگاه این مهم محقق نگردیده .

تولید در کشور ما اساسا هیچگاه رشد نخواهد کرد و باید خدا را شاکر بود ، که کالبد رو به احتضار آن از این بدتر نگردد و به کما نرود،  تولید اصولا بر چند پایه روشن نهادینه گشته که اصلی ترین آن "امنیت سرمایه گذاری و امنیت منطقه ای" است .

 وقتی ما بصورت مداوم احساس می‌کنیم دشمن در کمین داریم و در منطقه ای زیست میکنیم که هر آن خطر جنگ آن را تهدید می‌کند ، علنا برای سرمایه گذار ها پالس ارسال می نمایم که سرمایه گذاری در اینجا با ریسک پر خطر همراه است و زمانی که امنیت اقتصادی درونی وجود نداشته باشد و هر روز با یک بحران‌ ارزی جدید که سم مهلکی است بر بدنه تولید ،  روبرو میشویم‌ این یعنی سرمایه گذاران داخلی هم به لحاظ سرمایه گذاری امنیت اقتصادی و حفظ سرمایه خویش را در خطر خواهند دید .

این موضوع اولین چالش پیش روی اقتصاد و تولید است که فی الواقع اولین مانع جدی پیش سرمایه گذاری است ، حال با سیاست های کلان ما چگونه ممکن است شعار سال محقق گردد ؟؟ 

اما در موضوعات دیگر عدم بسترهای مناسب و زیر ساخت ها ، عدم هم اوایی دانش و تجربه ، عدم نقدینگی در مبحث سرمایه در گردش،  عدم هم اوایی بانک ها با صنایع کوچک،  عدم به روز بودن و تکنولوژی پیشرفته واحد هاي صنعتی ، عدم استفاده از مشاوران مجرب و با تجربه در راستای واحد های کوچک و زود بازده ، عدم الگو برداری و توجه ویژه در خصوص صنایع کوچک از کشورهای صاحب ،و سبک و......و اما تولید مانند فرد گر (کچل) است که نام با مسمایی چون زلفعلی دارد که با صدا کردن مکرر نام او رویشی در موهایش احساس نمیشود. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار