شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
شوشان - محسن بهداروند مرداسی:

نیت هر فکر و اندیشه و استدلال باید در جهت سازندگی باشد. به همین علت دست یکایک عزیزان را  در یک فضای مبتنی بر  «عقل  خرد منطق» بگرمی میفشاریم.

 که با دغدغه ها و رویکردهای  «واقع بینانه و آسیب شناسانه» به مسائل پیرامون جامعه نظر و توجه می‌کنند.

 اهل فنی که  «منصفانه» و بدرستی  «درد جامعه» را شناسایی کرده و  «درمان» آنرا بخوبی  «تجویز» می‌کنند.

بی شک گفتمان و  «تفکر انقلاب اسلامی» می‌تواند در قامت الهام بخش جریان  «مقاومت ضد استکباری» و تبعیت از  «آرمان‌های عدالت گستر و ژرف اندیش» و  « نگاه متفکرانه رهبری» در جهت حل مشکلات جوامع بشری.... بپردازد.

با این مقدمه کوتاه.. ما در طول این 40 سال اخیر پیشرفت‌هایی بسیار  «شگرف» نسبت به قبل از  «انقلاب» داشته ایم.

در زمینه های  «گاز کشی. جاده و راه.. تلفن.. آب آشامیدنی به روستاها و شهرها فعالیت‌های چشمگیری رقم خورده است. که جا دارد بیشتر از این به آن پرداخته شود. به یقین باید بین جامعه برآمده از درون انقلاب با اقلیت کوچک  «مرفه زده» و القائات»  «پروپاگاندای» مرفهین بی درد و  «رسانه های غرب» تفکیک قائل بود. باید این فعالیت‌ها که با تداوم انقلاب جوشش گرفت را برجسته کرد.

در زمینه های  «پتروشیمی.. نفت گاز.. اسکله.. فولاد.. سد.. فرودگاه.. تجهیزات نظامی و فناوری های  «هسته ایی» دستاورد های مهمی را تجربه و کسب کردیم.. همه این دستاوردها نتیجه ی نگاه به درون و برآمده از  «انقلاب» بود.

 همانطور که شهید مطهری فرمودند..  «حفظ و تداوم انقلاب» یکی از شروط ضروری آنست.. لذا هر کدام از ما با شناخت می‌توانیم تاثیر گذار باشیم.. نگاه ما تعیین می‌کند که رفتار  مسولین به چه شکلی باشد.

همه چیز به  «نگاه پخته» ما برمی‌گردد.. بعنوان مثال.. تصمیمات  «غیر عقلانی» جامعه را  «اعتراضی» می‌کند.. یا عملکرد ضعیف برخی از  «مدیران و مسولان و وزرا و استانداران و شهرداران»   «ریشه های امید» و   «سرمایه اجتماعی» را میخشکاند..  «نظام » و  «حاکمیت» و  «انقلاب» بر همه  «امور اولویت» دارد.. و سرمایه اجتماعی نظام را نباید  «بنفع» بعضی از مدیران ناکارآمد  «هزینه» کرد.

 بعنوان نمونه اگر قیمت بنزین از طرف دولتمردان وقت مدیریت میشد.. هرگز با نارضایتی عمومی مواجه نمی‌شدیم.

مدیران موظفند.. قبل از اجرایی شدن هر تصمیمی   «مردم را آگاه و آماده کنند».. یک مدیر  «خلاق» قبل از آنکه بودجه ایی به او برسد.

با منابع انسانی که در اختیار دارد.. باید تولید  «سرمایه» کند.

مدیران انقلابی و  «جهادی» و  «دلسوز»  موتور محرکه آن مجموعه هستند.. انباشت مطالبات مردمی ناشی از ضعف عملکرد بعضی از مدیران مردم را به کف خیابان می‌کشاند.. مدیر خوب رصد می‌شود.

تشویق می‌شود و قلب رهبری از مدیران لایق خشنود می‌گردد و باید از مدیران موفق حمایت همجانبه کرد.

 و حضرت آقا بارها فرمودند..  «مدیران باید پاسخگو و نگاهشان به درون باشد.».به دولت نوپای آقای رئیسی باید کمک کرد.

مشکلات به  «ارث» رسیده قطعا یک شبه یا  «دوشبه» و یکساله و سه ساله بطور کامل حل نخواهد شد.. و منصفانه حجم انباشت مشکلات به ارث رسیده  به دولت ایشان زیاد بوده.

 اما با اقدامات دلسوزانه در پی رفع مشکلات جدی و مصمم هستند.. و همگی باید برای حل مشکلات به دولت ایشان کمک کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار