شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
رئیس کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به پایان فصل گلدهی درخت کنوکارپوس گفت: دست از قلع و قمع این درخت بردارید.
بعد از ظهر امروز _سیزدهم بهمن ۱۴۰۰_ محمد مهدی مطیعی در نطق پیش از دستور خود در سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با تبریک ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اظهار کرد: هیچ پیشرفت و هیچ توفیقی بدون دین و دیانت صیقل پیدا نمی‌کند، انقلاب اسلامی ایران صیقل یافته دین، معرفت نسبت به شریعت مقدس ما است.

وی افزود: شهر را می‌توان مشابه بدن انسان در نظر گرفت که از اجزای مختلفی تشکیل شده است و هرکدام نقشی عهده دار هستند که باید آن را به درستی انجام دهند، تا زندگی خوب و بدن بتواند با سلامت به بقای خود ادامه دهد، شهرداری به مثابه مغز این بدن باید مشکلات را به موقع شناسایی و در مسیر اصلاح آنها گام بردارد، شورای شهر نیز همانند عقل بتواند نظارت و مشورت دقیق و جامع خود را ارائه دهد

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه اگر شناخت صحیحی نسبت به مشکلات صورت نپذیرد و مشورت و نظارت درست و به موقع ارائه نشود اجزای فاسد تمام اجزای دیگر را به تباهی و فساد می‌کشانند ادامه داد: شهردار و اعضای شورای شهر اگر نتوانند به موقع فشار و مشکلات موجود را بررسی و برطرف کنند به طور قطع و یقین فساد موجب آزار و اذیت همه شهروندان خواهد شد؛ برای رسیدن به شناخت توجه و التزام به نکاتی مانند، گریز از رفتارهای پوپولیستی و رفتارهای غیرکارشناسانه، دوری از نگاه سطحی و عاری از جامعیت و شناخت موضوعات و چالش‌ها در زمان خود و اولویت بندی آنها ضروری است.

مطیعی در ادامه اضافه کرد: زمان آن فرا رسیده است که بدانیم، توجه داشته باشیم و در عمل اجرا کنیم که نگاه به محیط زیست باید از یک نگاه دست چندمی خارج شود. امروز مباحث محیط زیستی از جمله پارامترهای اصلی مدیریت شهری است که در تمام تصمیماتی که گرفته می‌شود نقش خود را ایفا می‌کنند و هیچ تصمیمی بدون رعایت پیوست‌های محیط زیستی نباید مصوب و اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه درخت کنوکارپوس به اشتباه و غیرکارشناسانه به عنوان عامل آلایندگی ذکر شده است، اضافه کرد: هیچ منبعی که بیان کند این گیاه سمی است وجود ندارد، نزدیک به ۷۰ درصد از فضای سبز اهواز به این درخت اختصاص یافته است که این امر به نوبه خود از لحاظ مدیریتی دارای ایراد است چرا که به تنوع کشت دقت نشده است، با اصلاح این امر باید تنوع کشت در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: همانگونه در گذشته با نگاه غیر اصولی تنوع کشت را از دست داده‌ایم در حال حاضر نیز نباید با همان نوع نگاه نسبت به نابود کردن این درخت اقدام کنیم، متأسفانه سوءاستفاده کنندگان از پرداخت‌های غیرکارشناسانه استفاده کرده و در کنار از قلع و قمع این درخت سایر درختان را نیز نابود می‌کنند، از همه مسئولین شهری می‌خواهم که دست از قلع و قمع این درخت در سطح شهر بردارید.

مطیعی تصریح کرد: اگر تا پیش از این به دلیل فصل گل دهی و تولید مثل نسبت به حرص این درخت اقدام می‌شود اکنون با پایان یافتن این فصل چرا و با چه دلیلی حرص ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی از ماشین‌های حمل کننده چوب درخواست مشاهده مجوز داشته باشد، خاطرنشان کرد: از سازمان برق خواست شده اگر به دلیل ارتفاع زیاد قصد حرص کنوکارپوس را دارند حتماً با یک تفاهم و مجوز سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری باشد تا کسی از این شرایط سوءاستفاده نکند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار