اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۱۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
شوشان - زمان بابادی شوراب:

بسمه تعالی

محله سکونت ما در آن زمان، در حصیرآباد و تقريباً شرقی ترین منطقه اهواز به حساب می آمد و با فاصله زیاد بجز منازل شركت نفت در منطقه كارون، خانه ديگری وجود نداشت.

در منطقه ما تظاهراتها منحصر به خيابان اصلی حصيرآباد(خیابان کارون)كه مرز بين خیابان حصيرآباد و آسيه آباد بود صورت می گرفت، اين خيابان محل نمايش قدرت بین مردم و نيروهای حكومت نظامی بود.

تظاهراتهای مردم همیشگی نبودند، تنها بعضی از ساعتهای روز بخصوص صبحها ساعت 9الی11و بعدازظهرها ساعت 17الی19اوج تظاهرات و خشم مردم این منطقه بود.

برنامه به این شکل بود كه از خیابانهای فرعی با شعار مرگ بر شاه به طرف خيابان اصلی حركت کرده ولی همین که به نزديكی های خيابان اصلی میرسيديم، نيروهای نظامی به ما حمله ‌ور شده و با شليک تير هوایی از پیشروی ما جلوگیری میکرده و ما را به عقب میراندند.(ما فرار میکردیم)

در همین موقع تعدادی ديگر از مردم سر خيابان فرعی منطقه آسيه آباد با شعار مرگ بر شاه وارد میشدند و نيروهای نظامی به اجبار به سراغ آنها می رفتند، عملا در تمام خيابانها به اين شكل اتفاق می افتاد و برای نیروهای حکومت نظامی مانند حالت بازی "گرگم و گله می برم"و برای مردم تظاهرکننده مانند بازی"قایم باشک" بازیهای بچگانه ما بود که بین ما و نیروهای حکومت نظامی راه افتاده بود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
فرشاد هدایت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
comment
0
0
comment خییییییییلی مردی والا. صداقت گفتار جای تحسین داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار