اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف گفت: با کمک نخبگان به دنبال ایجاد تحول در اقتصاد و کسب و کار در خوزستان هستیم.

آقارضا فتوحی در سی و سومین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان خوزستان بیان کرد:  خوزستان را بیش از این می‌توان آباد کرد بنابراین در این مسیر نیاز به کمک نخبگان و کارشناسان داریم.

وی با بیان اینکه خوزستان سرزمین فرصت‌ها است و منابعی دارد که در کمتر جایی از دنیا وجود دارد، اظهار کرد: انسان‌هایی که اثرگذار باشند و به ایده خود پافشاری کنند باعث پیشرفت و توسعه می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: در راستای جهش تولید باید نسبت به گذشته اقدامات بیشتری با تلفیق صنعت، کشاورزی و خدمات در استان خوزستان صورت گیرد و با نوآوری فعالیت‌های اقتصادی را انجام دهیم.

فتوحی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد منابع کشور در خوزستان وجود دارد، گفت: خوزستان اولین استان کشاورزی کشور است و استانی است که ۷۰ درصد مایحتاج غذایی کشور از مرزهای آن وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه خوزستان پتانسیل بالایی دارد، ادامه داد: مرزهای مشترکی بین خوزستان با کشورهای حوزه خلیج فارس وجود دارد به همین منظور باید به فکر فعالیت بیشتر در بازارهای این کشورها باشیم. کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق پتانسیلی برای فعالیت‌های تجاری هستند.

فتوحی بیان کرد: کشت و صنعت نیشکر باید در بخش صنایع پایین دستی بیشتر فعالیت کند و از آبی که مصرف می‌کند در بخش‌های دیگر نیز استفاده کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: ۳۲ درصد از آب‌های جاری کشور در خوزستان است و باید به بهره‌برداری بهینه از آب در استان بیشتر توجه داشت.

وی گفت: جنگ تحمیلی باعث عقب ماندگی در خوزستان شد به همین دلیل باید یک تکاپوی جدی در استان برای پیشرفت خوزستان انجام شود.

به گزارش شوشان به نقل از استانداری خوزستان، در این همایش از نخبگان حوزه تولید و صنعت خوزستان تجلیل شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار