شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

بسم الله الرحمن الرحیم 

إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَانِ وَإِيتَاءِ ذِي الْقُرْبَىٰ وَيَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ وَالْبَغْيِ ۚ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ ﴿٩٠﴾

به راستی خدا به عدالت و احسان و بخشش به خویشاوندان فرمان می‌دهد، و از فحشا و منکر و ستم گری نهی می کند. 

شما را اندرز می دهد تا متذکّر این حقیقت شوید

 که فرمان های الهی، ضامن سعادت دنیا و آخرت شماست. (سوره نحل آیه۹۰)

متاسفانه در اهواز هر از چندگاهی  شاهد و ناظر حوادثی می‌شویم که جهل را به انواع کامل آن تفسیر و توجیه می‌کند و بربریت و  جاهلیت را با تمام اشکال و انواع آ ن در ذهن مردم اهواز تداعی می کند و این امر بسی دردناک و برای فرهنگ اسلامی و عرفی قوم بزرگ ومقتدر عرب ومضیف وعظمت عالی وبزرگ منشی آن قوم نامقبول وبرای دیگراقوام کشورنیزجریحه داروبرای قوم عرب علی الخصوص فراموش نشدنی است.

 وبانی آن جهل طبعاً به دور  از تعالیم و آموزه‌های اصیل اسلامی است و بی شک طعمه و قربانی اصلی آن عمل نکوهیده را باید فرهنگ قوم مظلوم عرب و نیز آداب وسنن غنی آنان باشند. 

به راستی مطالبه گران امور اجتماعی وعرف عشایری وتحکیم بنیان خانواده و قبایل وطوایف وارتقای فرهنگ عشیره ایی درکدام خواب گرانی قرار گرفته اند که خیابانهای حزین ما از نبود عمران بازهم بر جرح آنها خون مظلومی ریخته شود وسکوت اختیار کرده اند.

تاچه وقت باید شاهد و ناظر وقایعی به این شکل باشیم که نه شرع و نه قانون مدنی و ونه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و نه قانون عرف ونه اخلاق عموم قوم عزیز عرب آن را قبول دارد.
 
خیابان اهواز مختص فرد نیست زیرامختص عموم است وانجام چنین اعمال ددمنشانه و وقایع تلخ وقبیحی و نیز نمایش دادن امری غیر وجدانی وعاری ازهرگونه اخلاق وادب نه توجیه اقتصادی و نه توجیه قومی را می پذیرد. 

ازمنظر بنده و هر انسان بیداردلی، تعدی و تجاوز به اخلاق عموم و زیر سئوال بردن فرهنگ قومی است که مضیف و حسینیه ومسجد چنین فرهنگی نافی عمل خود فرد خاطی و جانی است وحدوث وانجام جاهلانه ی چنین عملی باعث می‌شود که در برابر رسانه های سمعی و بصری و شبکه‌های اجتماعی و فرهنگی و مذهبی و سیاسی و کل زبانهای دنیا جوابگو باشیم که این بربریت چرا باید باشد.

و ما حصل درس  مجالس  عاشورای  امام حسین علیه السلام وکل اهل بیت علیهم السلام ومکتب اسلام ناب محمدی به کجای عقلمان رسوخ کرده که با این سرعت و در برابر کوچکترین ناآرامی‌های اخلاقی و اجتماعی فراموشمان شود و یاد نگرفته ایم که برای تربیت و مدیریت خطا ولغزش ازخطای کوچک تاخطای غير اخلاقی بزرگ، مکتب اسلام راه حل های فراوانی قرارداده وراهنمای کامل وفرمولی هدفمند ارائه مي نمايد که باید به آن عمل گردد. 

متاسفانه آنچه اخیراً حادثه دلخراش قتل دختر جوان به دست شوهر خويش صورت گرفته است مقبول عموم مردم و نهاد های اجتماعی نیست وانجمن صلح وسازش اقوام استان خوزستان این عمل ظالمانه رامحکوم كرده و از عموم مردم وشبکه های مجازی استدعا داریم نسبت به انعکاس مکرر عکسها وکلیپهای این واقعه ي تلخ را به باد فراموشی بسپارید و تکرار بیشتر آن نامعقول ونامقبول ونکوهیده است. 

 انجمن صلح وسازش اقوام استان خوزستان

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار