اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
استاندار خوزستان گفت: به دنبال فعال کردن صنایع نیمه‌فعال در خوزستان هستم زیرا با فعال شدن این صنایع، اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

صادق خلیلیان، در ابتدا با اشاره به حضور با شکوه مردم خوزستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: وظیفه خودم می‌دانم که از تمامی آحاد مردم خوزستان و به خصوص اهواز، تشکر و قدردانی کنم که با موقعیت‌شناسی در صحنه حضور پیدا کردند و پس از دوسال، یک راهپیمایی بسیار باشکوه را در اهواز مشاهده کردیم.

 وی افزود: مردم خوزستان با وجود برخی از سختی‌ها، همچنان پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و طبیعتا مردم، قدردان زحماتی که در طول بیش از ۴ دهه در خوزستان و کشور کشیده شده، هستند.

استاندار خوزستان گفت: شاهد پیشرفت‌های بزرگی از نظر شاخص‌های بین‌المللی در کشور و در استان خوزستان بوده‌ایم. خوشبختانه هرساله کشور ایران از نظر شاخص‌های بین‌المللی ارزیابی می‌شود و بر اساس آن چیزی که سازمان UNDP با شاخص توسعه مقایسه کرده است، از شاخص توسعه ضعیف در قبل از پیروزی انقلاب به شاخص توسعه بالا در دهه منتهی به ۲۰۲۰ رسیده‌ایم. این موضوع نشان دهنده ارزیابی مثبتی است که سازمان‌های بین‌المللی از ایران دارند.

خلیلیان ادامه داد: در خوزستان نیز اقدامات خوبی انجام شده و پیشرفت‌های بزرگی نصیب کشور و استان خوزستان شده است. بسیاری از مردم، شرایط قبل از انقلاب یادشان مانده است؛ بسیاری از روستاهای ما برق و راه نداشتند ولی به یمن خدماتی که توسط جهاد سازندگی و نظام مقدس جهوری اسلامی انجام شد، اقدامات بزرگی انجام شد و حدود ۱۰ سال قبل، جشن برق دار شدن  آخرین روستای بالای ۲۰ خانوار را در کشور گرفتیم.

وی بیان کرد: بسیاری از خدماتی که در زمینه‌های پزشکی، صنعتی، کشاورزی و سایر خدمات داشته‌ایم و دستاوردهای فنی و قراردادن ماهواره در فضا، دستاوردهای نانو و بیوتکنولویی، نشان از کارهای بسیار خوب انجام شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به نمایشگاه صنعت نفت نیز گفت: در هفته گذشته نمایشگاه صنعت نفت در اهواز افتتاح و از آن بازدید کردیم. در این نمایشگاه شرکت‌های بزرگی قرار داشتند که نیازهای صنعت نفت در خوزستان و استان‌های همجوار را تامین می‌کنند و حتی از خارج از کشور برای عقد قرارداد به این نمایشگاه آمده بودند.

خلیلیان افزود: در برخی از فناوری‌ها جز چند کشور اول دنیا هستیم؛ هیچ وقت باور نمی‌شد که جوانان ما به خوبی مته‌های حفاری را طراحی کنند و با قدرت وارد صحنه شوند و  در این نمایشگاه شاهد رونمایی از مته‌هایی بودیم که در سطح دنیا فقط چند کشور، توان ساخت آن‌ها را دارند.

وی تصریح کرد: در عین حال مردم قدردان هستند اما مشکلاتی نیز در استان خوزستان ناشی از هفت هشت سال غفلت‌ها و بی‌تدبیری‌ها وجود دارد که در این رابطه عزم دولت جذب شده است تا با قدرت، مشکلات برطرف شود؛ در هفته‌ای که گذشت نیز از ۸۹ پروژه‌ای که بیش از ۶ هزار و ۱۰۰میلیارد تومان اعتبارات برای عمران، آبادانی و توسعه خوزستان که صرف آن‌ها شده است، رونمایی کردیم.

استاندار خوزستان گفت:‌ ملت شریف ایران و مردم خوزستان به صحنه آمدند و حماسه باشکوهی را به وجود آوردند؛ فیلم راهپیمایی‌های خوزستان و اهواز را از سیمای ملی پخش شد و بسیار باشکوه بود. بنده نیز در راهپیمایی شرکت کردم و با مردم صحبت کردم.

خلیلیان ادامه داد: دهه فجر، دهه‌ای برای جشن پیروزی است و مردم قدردان بازگشت عزت ملی خود هستند که انقلاب اسلامی به یک صد سال  استبداد و استعمار و غارت منابع ایران پایان داد. در حال حاضر براساس توانایی‌های خود، کشور را می‌سازیم و طبیعتا دشمنان نیز بیکار نیستند زیرا منافع خود را از دست داده‌اند و سعی می‌کنند ما را با جنگ، فتنه‌های مختلف، جنگ‌های نیابتی در اطراف ما تحت فشار قرار دهند که خوشبختانه با شکست مواجه شدند.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: دشمنان، یک دهه اقتصاد ما را محاصره کردند که خوشبتانه، این تحریم‌ها نیز بی‌اثر شده‌اند و خود آن‌ها اعتراف کرده‌اند که قرار بوده است اقتصاد ایران دچار فروپاشی شود اما این اتفاق به وقوع نپیوست و اقتصاد ایران بزرگتر از آن است که این فروپاشی در آن اتفاق بیفتد و در نتیجه به پای میز مذاکره آمدند.

استاندار خوزستان ادامه داد: باید بر اساس توانایی‌های خودمان کشور را بسازیم، مذاکرات نیز اگر به نتیجه برسد سبب هم‌افزایی می‌شود. در هر صورت ملت ایران توانمند است و در خوزستان توانایی‌های بسیار بزرگی در صنایع، کشاورز و پزشکی داریم و از خارج از کشور به استان خوزستان برای تحصیل و درمان مراجعه می‌شود.

خلیلیان افزود: مردم تمامی این مسائل را می‌دانند و در صحنه حضور دارند و گلایه‌هایی را نیز از تورم و گرانی دارند. ان‌شالله تورم‌ها و گرانی‌ها برطرف می‌شود و عزم دولت جزم است تا با تلاش و کوشش به مشکلات در کشور خاتمه دهد.

وی گفت: به دنبال فعال کردن صنایعی هستم که نیمه‌فعال هستند و در طول ۸ سال گذشته متوقف شده‌اند زیرا با فعال شدن این صنایع نیز اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار