اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
روزگاری نه‌ چندان دور، شهرداران اغلب مناطق اهواز به كاشت درختان بياباني در شهر اقدام نموده و شهري يكنواخت از كهور اكاليپتوس و كنوكارپوس براي ما ساختند و ...

شوشان - جواد الهایی سحر:

روزگاری نه‌چندان دور، شهرداران اغلب مناطق اهواز به كاشت درختان بياباني در شهر اقدام نموده و شهري يكنواخت از كهور اكاليپتوس و كنوكارپوس براي ما ساختند و كاشت مورت تا همين پارسال در منطقه كيانشهر ادامه داشت.

شهرداران اهوازی در یکی دو دهه گذشته کاری کردند که نسل هایی از کارون نشینان با عواقب حماقت‌ها، آزمندی‌ها و جنایت‌هایی که این مدیران شهری  در حق طبیعت و زیست بوم شهری رواداشته‌اند!  کودکان مان را درگیر کاشت مورت عقوبت‌های زباله، آلودگی هوا، پسماند سگهای ولگرد فاضلاب فلرهای نفتی در دل شهر ! و...نمودند تا عشق به سرزمین اهواز و ایرانبانی در خوزستان کم رنگ تر و بی رمق تر از بقیه سرزمین کشور باشد.

شهردارانی که فراموش کردند که در اقتصاد طبیعت، ارز رایج پول نیست، زندگی است. و برای آنکه با چنین ارزی زندگی کنیم، نیاز به آفرینش نسل سبزی داریم تا عاشق و مروج زیست بوم سبز باشند.

خوشبختانه  افرادي هستند كه می کوشند تا پرچمدارِ یک تحول بنیادی در تغییر رفتار در يكنواختي فضای سبز شهری بوجود اورند .

این تحول در همین اطراف اهواز اتفاق افتاده شهر الهایی قرار است تا خیابانها کوچه و بوستان هایش را با مرکباتی از قبیل لیمو شیشه لیمو سنگی و پرتقال زینت دهد کاری که هیچ کدام از شهرداران علارغم بودجه ناچیز آن انجام ندادند.

واما سخني چند با جوانان و مردم خوب شهر الهايي؛ ما باید به رهبران، مدیران، نمایندگان و مسوولین ارشد و میانی استان  نشان دهیم که تغییر را باید از خود شروع کرده و برای رسیدن به شهری با کیفیت با مردمانی سالم، و آسمانی آبی؛ محيطي سبز و خيابان هايي با درختان مثمر و زينتي تمام تلاش مان را خواهيم كرد

ما باید ثابت کنیم که نشانه یک شهروند مسوولیت پذیر و متشخص آن است به درخت و سبزي احترام بگذارد و همواره به زيست بوم خود پايبند باشيم.

وجود خيابانهايي با درخت مركبات ليموشيشه، نارنگي ، پرتقال و نارنج شهرمان را به يك شهر سرسبز تبديل خواهد كرد.چ

پس كوشا باشيم تا از نهال هاي كاشته شده بخوبي مواظبت و نگهداري كنيم شهر خوب نشانه داشتن شهروندان خوب است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار