شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
شوشان - زمان بابادی شوراب:

بسمه تعالی

حکایت:


کودکی زیرک که هنوز به سن مدرسه رفتن نرسیده بود، تمام سئوالات را به خوبی و درست، پاسخ می داد، گویی در قامت یک طفل، دانشمندی بود.

او را به مدرسه فرستادند و در روز اول مدرسه، هرچه برای او حرف الف را تکرار کردند و به او گفتند بگو الف، او خودداری می کرد.

روزها می گذشت و همه محصلین الفبا را یاد گرفتند، جز آن کودک باهوش که هنوز از بیان حرف الف، سر باز می زد.

والدین به هر شکلی با او مدارا کردند، تا کلمه الف را به زبان آورد، اما با تشویق  نتیجه ای نگرفتند و راهی جز تنبیه و کتک زدن اون پیدا نکردند.

بسیار او را کتک زدند ولی باز هم از بیان کلمه الف خودداری می کرد، او والدین و معلم را به ستوه آورده بود و الف را نمی گفت.

ناگهان بغض پسرک شکست و او گفت: کلمه "الف" که چیزی نیست اگر الف را گفتم، "ب" هم را باید بگویم، "پ" را هم باید بگویم و همینطور ادامه دهم و ۳۲ حرف الفبا را باید یاد بگیرم، اگر من الف را نمی گویم، چون دیگر مجبور نیستم بقیه حروف را هم ادامه دهم.

حقیقت:
در مورد همسان سازی حقوق فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش، مشاهده می شود که دولت، مجلس و شورای نگهبان همه و همه نسبت به تصویب و پرداخت قانون همسان سازی حقوق و مزایای معلمان، تلویحا مخالفت می کنند.

شاید دفاع و موافقت با این موضوع، توسط بخشی از آنان در برخی بزنگاه ها، بطور صوری باشد، ولی در کل هیچکدام از این دستگاه ها راضی به تصویب و پرداخت آن نیستند و مخالفت آنها هم دلیل دارد.

چرا که چنانچه اقدام به پرداخت شود، در آینده این موضوع به تمام اقشار و کارکنان دولت که در دستگاه های مختلف مشغول خدمت هستند، تعمیم پیدا خواهد کرد و مطالبه آنان نیز خواهد گردید.

مثلا دکتر یا مهندسی که در شهرداری مشغول خدمت است و یا دیگری که در سازمان مسکن و شهرسازی کار می کند نیز تقاضای همسان سازی حقوق خود با معلمان خواهد کرد و این موضوع با سیاست های دولت و بودجه‌ای که در اختیار دارد تطابق ندارد و می توان گفت عملا امکان‌پذیر نیست.

همچنین وقتی که همسان سازی برای این اقشار هم پرداخت نگردد، موجب برهم خوردن نظم و سرکشی کارمندان از انجام کار در ادارات خواهد شد و بطور کلی عملاً سیستم اداری کشور با نارضایتی کارمندان، قفل می گردد.

کلام آخر:
دولت و مجلس باید در قالب امتیازات دیگر و با تعاریف خاص، این تفاوت حقوق را به فرهنگیان پرداخت نمایند که شامل دیگر کارمندان دولت نگردد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار