اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
شوشان - منصور فاضلی:

 جناب دکتر ما هم بعنوان سرمایه گذار و تولید کننده نه از نوع دانش بنیانش بلکه از نوع بی دانش خودکفا محور سالهاست فریاد میزنیم چرا شعار سال و سال‌های گذشته اجرایی نمی‌شود ؟؟ .

چرا شعار سال در بنر ها و سربرگ ادارات فقط در حد شعار باقی میماند ، برای تولید کنندگان و صاحبان صنایع چه شق القمری کرده اید که اینبار سراغ تولید دانش بنیان رفته اید هنوز بیانات رهبری تمام نشده که شما امروز فرمودید رشد حوزه دانش بنیان مدیون حمایت های رهبر انقلاب است !!!!. معظم له همین دیروز شعار سال را به مسئولین و مدیران عرضه داشت .

ما هنوز در رفع موانع صنایع و تولید وا مانده ایم شما سخن از رشد تولید دانش بنیان می‌زنید ؟؟

ما هنوز در سامانه های ایجادی پی در پی توسط سازمان ها و ارگان ها دست و پا میزنیم و هنوز بانک ها صاحبان صنایع را به چشم یک فرزند ناخلف می‌بینند و هیچ همکاری با آنان ندارند تمام اهتمام خویش را به کار بسته اند تا تولید کنندگان را یاری نرسانند شما از کدام رشد می‌گویید ؟؟

جناب دکتر تولیدات دانش بنیان مکانیزم خاص خود را میطلبد ،  امکانات می‌خواهد و منابع مالی ، دانش می‌خواهد و امنیت سرمایه گذاری میخواهد ، شما با کدام امکانات و منابع میخواهید در فرایند دانش بنیان رشد کنید .

مگر نه آن بود که در تولید واکسن کرونا آن همه شعار در بوق و کرنا کردید هر روز یک وعده و اعلام نمودید کشورهای دیگر صف بسته اند برای خريد ولی بعد اعلام نمودید کشورهای دیگر تکنولوژی آن را در اختیار ایران قرار ندادند دم خروس بیرون زد و علاوه بر هزینه هاي هنگفت مالی و جانی با نیامدن امکانات از کشورهای دیگر تمام شعارها بر باد هوا رفت .

جناب ستاری صاحبان صنایع به عملکرد مدیران کشوری در خصوص عدم توجه مدیران اجرایی به تولید و صنعت گلایه دارند زیرا هیچ ارگان و سازمان و اداره ای پشیزی برای تولید و تولید کننده ارزش قائل نیستند .

جناب دکتر نیک مستحضرید اهمیت تولید و صنعت در کشور این روزها خط ویژه ای را دنبال میکند.

شعار سال تولید دانش بنیان است و محور فکری و اندیشه اساسی نظام ما در راستای تولید و حمایت و رونق و جهش و مانع زدایی ها و پشتیبانی ها شکل پذیرفته اما این مهم‌ در کشور چقدر محقق گشته؟؟.

بنده به نوبه خویش فرامین رهبری و تلاش چشمگیر وی را در عرصه حمایت تبیین شعار سال در راستای حمایت از صنایع تحسین می نمایم و قدردان توصیه های بی شائبه و بی دریغ ایشان هستم و از توجه ایشان در حمایت و چتر صیانتی از صنایع را که بر کشور گسترانیده اند قدردانی مینمایم،  اما آیا انچه که میبایست در این خصوص توسط مسئولین محقق گردد را در صنایع کشور لمس و مشاهده نموده ایم ؟؟؟

قطعا پاسخ شما در این‌ خصوص مثبت نیست ، آنچه که مشهود است تولید کلاف سردرگمی‌ است که هیچ‌ یک از مدیران و مسئولین وقعی به آن نمینهند و فقط ژست شعار گونه آن برایشان مطرح است و اولویت دارد وقتی مسئولان با واژه و عبارت تولید بیگانه هستند چه انتظاری از انان دارید ؟

جناب دکتر سطح صنعت و تولید در کشور بشدت تنزل یافته و صنعتگران نا امید تر از همیشه سرخورده و سردرگم هستند البته وضع در استان ها و شهرستانهای محروم به مراتب بسیار اسف بار تراست و این‌ فرایند را چگونه تفسیر مینماید؟

انچه همیشه بازگو نموده ام تفاوت خط فکری بنده به عنوان صاحب صنایع کوچک و شما در دو چیز است این حقیر نگران صنایع کوچک SME  هستم و دلواپس عدم توسعه نیافتن آنها ، اما نگاه شما بر صنایع بزرگ استوار یافته و برای آنها دلواپسید البته اندیشه ام ان بود که با الگو برداری از کشورهای توسعه یافته صنعتی آن را در کشور پیاده نماید اما مع الاسف نه بانک ها برای تولید اهمیتی قائل هستند نه مدیران نه مسئولین .

ای کاش از کشور آلمان یا کشور لهستان حداقل چین می‌آموختید که به واسطه ایجاد صنایع کوچک و توسعه و رشد آنها شاخص های اقتصادی خویش را فزونی بخشیدند و اشتعال پایدار و صادرات را به بازار های تجارت جهانی عرضه داشته مشکل بیکاری را به صفر رساندند و اکنون به جرگه کشورهای صنعتی در آمده اند ، اما مع الاسف ما فقط در شعار و جلسات نمادین پیشرفت نموده ایم‌
جناب دکتر اجازه دهید تفاوت صنایع بزرگ و کوچک را برای شما بازگو نمایم SME  مخفف عبارت Small & Medium Enterprises است و در برگیرنده کلیه بنگاه های کوچک و متوسط اعم از صنایع کوچک است ، این بنگاه ها به علت ویژگی های خاص خود کارکرد های منحصر به فردی دارند، از جمله:
اشتغال زایی"
توزیع ثروت در جامعه"
توسعه مناطق حاشیه ای"
تأمین تولیدات عمومی مورد نیاز کشور ها"
تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنایع و بنگاه های بزرگ"
"ارز آوری" 
"صادرات محصولات نهایی" 
"کمک به پیشرفت و توسعه شهری" 
"و از همه مهمتر اینکه با تزریق بودجه ای اندک اشتغال فراوان ایجاد مینماید" 
جناب دکتر همین صنایع کوچک را دریابید و تولید دانش بنیان پیش کش !!

"امروزه موسسات کوچک و متوسط علاوه بر کارکرد های پیشین خود ، کانون اصلی توسعه فناوری و تأمین نیاز های پیچیده و پیشرفته کشور ها به حساب می آیند" ولی شوربختانه هیچ حمایتی توسط مؤسسات دولتی و عمومی از آن ها به عمل نمی آید ، بنگاه های کوچک و متوسط به "عنوان پیشران اقتصاد ، نقش قابل توجهی در اشتغال زایی ، نوآوری ، آموزش نیروی کار، توسعه صادرات، سرمایه گذاری و در نهایت رشد اقتصادی کشور ها دارند".

بنگاه های کوچک و متوسط (SMEs) واحد های تولیدی - تجاری هستند که در طبقه بندی شرکت ها به لحاظ اندازه در مراتب پایین تری نسبت به شرکت های بزرگ قرار می گیرند و این چند ساله دنیا رویکرد متفاوتی در قبال صنایع کوچک داشته .

اما در نگاه مدیران ما همه نگاه ها و توجه اغلب به صنایع بزرگ است تا کوچک با تمام این تفاسیر طبیعی است که صنایع کوچک در نگاه مدیران فاقد ارزش و اعتبار باشد امید است در این سال که تمام ارکان یکدست هستند توجه ویژه ای در خصوص صنایع کوچک و اهمیت آنان نشان دهید ، بیکاری در کشور بیداد مینماید و اما ظاهرا هیچگونه تدبیری برای ان متصور نیستید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار